Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDT High Definition Audio CODEC error


Tom91

Rekommendera Poster

Jag har inte använt min dator på ca 3 veckor och nu när jag startar den så märker jag att ljudet inte fungerar och att datorn vill installera "IDT High Definition Audio CODEC" . Jag installerar då det datorn vill och det vill inte fungera.

 

Egenskaper för IDT High Definition Audio CODEC

Enhetstyp: Ljud-, video- och spelenhete

Tillverkare: IDT

Plats: Plats 65535 (Intern High Definition Audio-buss)

EnhetsStatus Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)

 

Jag undrar om någon vet hur man gör för att fixa det här.

All hjälp uppskattas!! Vill gärna ha tillbaka ljudet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP/Vista/7? 32 elelr 64 bitars?

 

Vad står det under fliken Information och alternativet Maskinvaru ID?

 

Under värde, vad står efter VEN_ och DEV_ för siffror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP

 

"Vad står det under fliken Information och alternativet Maskinvaru ID?

 

Under värde, vad står efter VEN_ och DEV_ för siffror?"

Hittar inte det där...

Filverision : 5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2108) Om det hjälpewr något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att uppdatera drivrutiner ?

 

 

Ja saxade detta från microsoft´s sida:

 

Kod 10

 

Om värdet "FailReasonString" finns i enhetens maskinvarunyckel visas denna sträng som felmeddelande. Genom drivrutinen eller uppräknaren placeras det här registersträngvärdet här. Om FailReasonString inte finns i maskinvarunyckeln visas följande felmeddelande: Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)Rekommenderade lösningar

 

Prova med det här för att lösa problemet.

 

Uppdatera drivrutinen

 

Klicka på fliken Drivrutin i dialogrutan Egenskaper för enheten och klicka sedan på Uppdatera drivrutin så startas Guiden Uppdatera maskinvara. Följ instruktionerna för att installera drivrutinen.

 

Du kan uppmanas att ange sökvägen till drivrutinen. Drivrutinen kanske är inbyggd i Windows eller också används fortfarande drivrutinsfilerna som installerades när du senast konfigurerade enheten. Om du tillfrågas om drivrutinen och inte har den, kan du försöka att hämta den senaste drivrutinen från maskinvarutillverkarens webbplats.

 

Visa artikeln i Microsoft Knowledge Base

 

Om du vill veta mer om Kod 10-relaterade fel klickar du på följande artikelnummer och läser artikeln i Microsoft Knowledge Base: 943104 (http://support.microsoft.com/kb/943104/ ) Beskrivning av Kod 10-relaterade fel som Enhetshanteraren genererar på Windows XP-baserade datorer (Länken kan leda till en webbplats som är helt eller delvis på engelska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte uppdatera drivrutinerna men den hittar ingen aktuell.

även försökt att avinstallera den och sedan installera om den men tyvärr ingen lycka.

Kan det vara problem med något ljudkort? :P

 

Jag kan tyvärr ingenting om det här och vill verkligen ha tillbaka mitt ljud.

 

Tack för all hjälp som kan fås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP/Vista/7? 32 elelr 64 bitars?

 

Vad står det under fliken Information och alternativet Maskinvaru ID?

 

Under värde, vad står efter VEN_ och DEV_ för siffror?

 

 

Jag hittade det! :D

Maskinvaru ID - MS_MMAMC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PROBLEMET FIXAT!!

Alla ni som har ljud problem och får upp "kod 10" error message.

Allt ni behöver göra! - DELL DATOR - In på dells hemsida och installera ljud drivrutinen på nytt och klicka att du vill skriva över alla tidigare filer ("overwrite all") sen funkar det!!

 

Tack till alla som försökte hjälpa mej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...