Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

UnRar eller UnZIP=Corrupted!


mindsleep

Rekommendera Poster

Blir vansinnig!

 

Har precis installerat ett helt rent Windows XP. Dragit in en del uppdateringar och program.

 

Men då jag tankar hem via uTorrent eller DC...spelar ingen roll om filen är packad som rar eller zip och då jag försöker packa upp den får jag CRC fel.

 

Har provat med säkert 10 olika filer. Laddat ner från olika ställen. Samma fel. Provat med winrar, winzip och 7-zip...samma sak.

 

Disken är helt splirrans ny!

 

VAD ÄR DETTA!!?? Någon som varit med om något liknande och kanske vet var problemet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peckapecan

är det en singelfil du försöker packa upp eller ett bibliotek med filer ??

Kollat att det inte saknas någon fil,om filmen,programmet innehåller flera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så att antivirusprogrammet förhindrar uppackning om zip-filen innehåller skadliga filer?

 

Om du själv skapar en zip ex. av några slaskfiler och sedan packar upp den? För att utesluta mjukvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte alls vad det beror på. Jag testade att packa upp på en annan dator samma fil som jag testade på den nya. Då funkade det. Tankade alltså om filen för att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat rätt drivrutiner för nätverkskortet? Utifall att det kanske blir överföringsfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit med om detta. Orsaken var att den nya hårddisken var ansluten till moderkortet med en "dålig" sladd.

Försvann efter sladdbyte.

Men då hade jag redan dissat den nya hårddisken eftersom Samsungs "diskkoll" program hittade massvis med fel på disken.

Löstes med ny sladd.

Men det kan ju vara att du har dålig kontakt bara, dra ur och sätt in sladden några gånger både i moderkort och hårddisk så blir det kanske bättre.

 

Ta och kör överdisken med tillverkarens "diskkollprogram".

 

Kass nätverkschip har redan föreslagits.

Har haft detta också. Kom efter ca 1 år på ett ECS nF4-939 moderkort med nvidia nätverkschip, byttes till ett noname pci nätverkskort med RTL 8139 chip och löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle det inte vara en tanke att ta den o-upp packade filen till din andra dator och kolla om den funkar där (inte ladda ner i andra datorn, utan bränna data skiva och flytta eller flytta på tex usb)?

om den fungerar där eller inte ringar ju in felet lite gran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...