Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OpenOffice på Win 7


Reknud

Rekommendera Poster

öppna kommandotolken i Windows 7 är mycket enkelt, skriv cmd i sökrutan, och komandotolken dyker upp.

Högerklicka och kör som admin, skriv in kommandot, sfc /scannow, så får du reda på om det finns något problem där.

 

Nu har jag lyckats köra sfc /scannow!

 

Fick följande resultat: Se bif bild...

Där finns med bl a "\system32>sfc", är det rätt, jag har ju 64 bitars OS?

post-32524-1278587040,19_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Att det står system32, har inget att säga om att du har ett 64 bitars Windows, det är uppbyggt med en 64 bitars kärna och kan hantera 32 bitars (X86), Windows funktioner.

Bra att systemscanningen passerade problemfritt.

Har du provat några av de förslag som jag och andra gett dig, och i så fall vilka.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns med bl a "\system32>sfc", är det rätt, jag har ju 64 bitars OS?

 

Du ska ha en mapp under system32 i Windows mappen som heter SysWOW64, om du nu vill ha hjälp kan du ju börja med att lyssna på det vi säger och pröva lite grejor eller fortsätta sitta där som en fågelholk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en mapp under system32 i Windows mappen som heter SysWOW64.

Vad gör jag med den?

 

Jag försöker göra enligt era förslag men det stämmer inte. Jag är defenitift ingen "dataexpert" så det är viktigt för mig att få exakta sökvägar, inget led som är överhoppat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en mapp under system32 i Windows mappen som heter SysWOW64.

Vad gör jag med den?

 

Jag försöker göra enligt era förslag men det stämmer inte. Jag är defenitift ingen "dataexpert" så det är viktigt för mig att få exakta sökvägar, inget led som är överhoppat.

 

Jag menade bara att du skulle ha den mappen om du har 64-bitars och att de grejor du skulle pröva är i tidigare inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp men tyvärr är det för tekniskt för att jag ska klara av det själv.

Nu åker datorn in på service, endast nio (9) dagar efter inköp!

Hoppas teknikerna där kan fixa mina problem och att det inte blir för dyrt!?

 

MVH Tomas Dunker,

som hoppas att nya datorn ska bli lika bra som den gamla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst hela din tråd nu. jag tycker definitivt du ska stanna kvar här för att lösa detta. jag tror och vet att det finns killar och tjejer här som kan ledsaga dig genom detta problem, i din takt.

 

(när du ger upp, har du förlorat)^^

 

MVH Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker lämna in datorn tycker jag att du först ska prova att återställa hela till ursprungsskicket. För risken är stor att det är precis vad de kommer att göra när du lämnar in den.

 

Du verkar ha börjat med att installera en hel del program på datorn. Bland annat en PDF generator som du inte har erfarenhet av sedan tidigare. Det kan mycket väl vara något av det du installerat som har sabbat din Windows installation. Meckar man runt mycket och provar olika program så är det sånt här man kan råka ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- "Kör allt som administratör" finns ej som val

Hmm, har du stängt av UAC? Det kan ju ge upphov till konstiga problem.

Vistas och Windows 7s kontroll av användarkonto (UAC) är mycket bra på stoppa skadliga program från att installeras och är även nyttig på andra sätt se

http://www.idg.se/2.1085/1.269010/nyttan-med-uac-i-windows

Kontrollera att den är påslagen (och i Windows 7 även på en hög nivå):

Kontrollpanelen - System och säkerhet - Åtgärdscenter följt av UAC i vänsterkolumnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är åtgärdat. Firman gjorde det snabbt och utan kostnad.

Felet var mitt eget och berodde på att jag tidigare försökt att installera mitt gamla Microsoft Office 2000.

Detta i sin tur gjorde att Office 2000 bytte ut nå'n viktig fil m.m. Jag är dålig på det där men nu är jag glad, jag har OpenOffice sum FUNGERAR. Tack!

 

MVH Tomas D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är åtgärdat. Firman gjorde det snabbt och utan kostnad.

Felet var mitt eget och berodde på att jag tidigare försökt att installera mitt gamla Microsoft Office 2000.

Detta i sin tur gjorde att Office 2000 bytte ut nå'n viktig fil m.m. Jag är dålig på det där men nu är jag glad, jag har OpenOffice sum FUNGERAR. Tack!

 

MVH Tomas D.

 

 

Hehe, det var bra långsökt¨. Bra att det löste sig utan att "skjortan" försvann ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...