Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OpenOffice på Win 7


Reknud

Rekommendera Poster

Ja ha, då var det samma visa igen då..!

 

CutePDF* gick inte att installera på min Win 7 dator och nu är det samma sak med OpenOffice! Det är omöjligt att installera.

Jag hö.klickar på setup-filen och väljer Kör som Administratör, då får jag upp: ...kan ej hitta setup.ini (se bif fil..)

 

Är det någon som har haft det problemet och kan tipsa om nå't trix? Är det överhuvud taget möjligt att installera på Win 7?

 

MVH Tomas D.

 

*) I stället för CutePDF hittade jag PrimoPDF. Inga problem att installera och funkade kanon direkt! Visst är det märkligt?

post-32524-1278500377,58_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ha, då var det samma visa igen då..!

 

CutePDF* gick inte att installera på min Win 7 dator och nu är det samma sak med OpenOffice! Det är omöjligt att installera.

Jag hö.klickar på setup-filen och väljer Kör som Administratör, då får jag upp: ...kan ej hitta setup.ini (se bif fil..)

 

Är det någon som har haft det problemet och kan tipsa om nå't trix? Är det överhuvud taget möjligt att installera på Win 7?

 

MVH Tomas D.

 

*) I stället för CutePDF hittade jag PrimoPDF. Inga problem att installera och funkade kanon direkt! Visst är det märkligt?

 

Kör Win7 64-bitars och OpenOffice utan problem, pröva ladda ned det igen. Verkar som det är problemet att det saknas filer för installationen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

har aldrig råkat ut för dina bekymmer, har provat ett antal pdf läsare, har haft OO på datorn.

 

Har du gått igenom din dator för skadlig programvara alternativt ngt virus, nyligen?

Malwarebytes' Anti-Malware : Malwarebytes kan du ju installera, och köra en snabbskanner, bara för att se om det hittar ngt som ditt vanliga inte finner.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du beta version eller har inte kör Microsoft/Windows update på ett tag eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget alternativ typ Kör allt som administratör?

 

Om du loggar in som Administratör och installerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget alternativ typ Kör allt som administratör?

 

Om du loggar in som Administratör och installerar?

 

Jag hö.klickar på setup-filen och väljer Kör som Administratör, då får jag upp: ...kan ej hitta setup.ini (se bif fil..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Datorn är endast några da'r gammal så det måste vara senaste Windows 7

- Jag har kört en analys av datorn med mitt virusprogram och det finns inga virus

- Jag är ensam användare av datorn så jag behöver inte logga in vid start

- "Kör allt som administratör" finns ej som val

- Jag har laddat hem OpenOffice ännu en gång och nu finns setup.ini med men det går fortfarande inte att installera

 

Finns det nå't alternativ till OpenOffice där jag kan jobba med Excelfiler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nå't alternativ till OpenOffice där jag kan jobba med Excelfiler?

 

StarOffice borde fungera, förvirrad om det fortfarande är gratis dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Star Office fanns med i Google förut (2007...) men nu verkar det vara borttaget från Google.

Antagligen går det inte, precis som med OpenOffice, att installera på Windows 7!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Star Office fanns med i Google förut (2007...) men nu verkar det vara borttaget från Google.

Antagligen går det inte, precis som med OpenOffice, att installera på Windows 7!?

 

Jag kör Windows 7 och 64-bitars till och med och har inga problem. Pröva ominstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kanske du borde köra en skanner av dina systemfiler, det är ju nu andra gången som dina installationer inte vill fungera.

Öppna kommandotolken som administratör. SKriv följande kommando:

sfc / scannow.

http://support.microsoft.com/kb/929833

 

Återkom med resultat.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ominstallerat många gånger men det funkar ej.

 

Är det meningen att man med Windows 7 ska behöva hålla på med "Kommandotolken" eller "Framework"? Jag har inte en aning om vad det är.

I min gamla dator (WinXP), där installerade jag och genast fungerade programmen.

Nu har jag håll't på i fyra da'r utan att lyckas. Underligt att en sprillans ny dator ska vara sämre än min gamla som tyvärr gick sönder.

 

MVH Tomas D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

sådana här problem förekommer i alla operativsystem någon gång.

Och det är inte ovanligt att någon systemfil kan ha blivit skadad eller att det finns problem med Windows installer.

Att t.ex, öppna kommandotolken i Windows 7 är mycket enkelt, skriv cmd i sökrutan, och komandotolken dyker upp.

Högerklicka och kör som admin, skriv in kommandot, sfc /scannow, så får du reda på om det finns något problem där.

 

Ett annat sätt att eventuellt komma till rätta med ditt problem kan vara att ta hjälp av detta program:

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

 

eller från Microsoft:

Microsoft Fix it Center Online

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva gå in i egenskaper på Datorn och se vad du får ut markerat i bifogad bild, om det är 32-bitars (x86) eller 64-bitars (x64) Win7 OS du har

post-63595-1278539569,24_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör senaste svenska OpenOffice på Windows 7 Home Premium 64 hemma och det funkar bra.

 

Laddar du ner installationen till OpenOffice varje gång du provar att installera eller har du en fil du har sparat någonstans?

 

Om du inte redan han installationsfilen på din bootdisk så prova att lägga den där och installera därifrån.

 

Om du precis installerat om så ska alla systemfiler som behövs för OpenOffice finnas och funka, såvida det inte är något fel på ditt Windows 7 media. Installerar du från en bränd skiva eller från ett orginalmedia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör senaste svenska OpenOffice på Windows 7 Home Premium 64 hemma och det funkar bra.

 

Laddar du ner installationen till OpenOffice varje gång du provar att installera eller har du en fil du har sparat någonstans?

 

Om du inte redan han installationsfilen på din bootdisk så prova att lägga den där och installera därifrån.

 

Om du precis installerat om så ska alla systemfiler som behövs för OpenOffice finnas och funka, såvida det inte är något fel på ditt Windows 7 media. Installerar du från en bränd skiva eller från ett orginalmedia?

 

Samma här, men tänkte om han sitter och tankar OpenOffice för 32-bitars. Förklarar varför det funkar på hans Windows XP x86 dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att t.ex, öppna kommandotolken i Windows 7 är mycket enkelt, skriv cmd i sökrutan, och komandotolken dyker upp.

Mvh Mats H

När jag söker på cmd får jag inte upp någon "kommandotolk" (att hö-klicka på) utan en lista med 506 olika sökresultat som alla innehåller "cmd"!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan han installationsfilen på din bootdisk så prova att lägga den där och installera därifrån.

Installerar du från en bränd skiva eller från ett orginalmedia?

 

- Installationsfilerna ligger i en mapp direkt under C: (botdisken)

- Windows 7 installerades av firman jag köpte datorn av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

skriv kommandotolk.

Mvh

Mats H

Då får jag upp en lista med 166 objekt där alla börjar med "licence".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, men tänkte om han sitter och tankar OpenOffice för 32-bitars. Förklarar varför det funkar på hans Windows XP x86 dator.

Jag har 64 bitars Win 7 OS.

Hur vet jag om det är 64 bitars version av OpenOffice jag tankar ned? Var hittar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv cmd i sökrutan och tryck enter så startar kommandotolken.

 

32 bitars Open Office funkar bra på 64 bitars Windows.

 

Jag tolkade dina tidigare svar som att du installerat om Windows. Har du inte gjort det så tror jag att du kan fortsätta på spåret att din Windows installation är skadad på något sätt som påverkar Open Office. Min erfarenhet är att när man väl börjar få sånt här strul så blir det bara sämre om sämre. Det som idag bara påverkar Open Office kommer snart att visa sig på andra håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 64 bitars Win 7 OS.

Hur vet jag om det är 64 bitars version av OpenOffice jag tankar ned? Var hittar jag det?

 

 

Har ett x86 OpenOffice har jag för mig på mitt x64 win 7, men om du tittar på tidigare länkar har du en ändå adressen till vart du kan hitta detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...