Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Msn i Mac

ramia

Recommended Posts

Har köpt en iMac samt en MacBook, ja bytt ut allt alltså. När jag köpte dessa frågade jag om jag kan ha msn i min MacBook, inga problem du köper bara ett officepaket & där ingår msn för Mac. Visst jag har msn men inga visningsbilder från mina kontakter, har talat med mac supporten & micrisoftsupportern och ingen vill stå för någon support. I butiken där jag handlat är dom rådvilla & gett mej rådet att vill jag ha msn får jag lämna tillbaka bägge datorerna och köpa Microsoft.....

Jag har öppnat inställningarna och bockat i att jag vill ha visningsbilder både för mej själv och mina kontakter men inget händer.

Är det nån i vårt avlånga land som kan hjälpa mej eller måste jag byta ut min datorer??

MVH Mia

Har köpt en iMac samt en MacBook, ja bytt ut allt alltså. När jag köpte dessa frågade jag om jag kan ha msn i min MacBook, inga problem du köper bara ett officepaket & där ingår msn för Mac. Visst jag har msn men inga visningsbilder från mina kontakter, har talat med mac supporten & micrisoftsupportern och ingen vill stå för någon support. I butiken där jag handlat är dom rådvilla & gett mej rådet att vill jag ha msn får jag lämna tillbaka bägge datorerna och köpa Microsoft.....

Jag har öppnat inställningarna och bockat i att jag vill ha visningsbilder både för mej själv och mina kontakter men inget händer.

Är det nån i vårt avlånga land som kan hjälpa mej eller måste jag byta ut min datorer??

MVH Mia

Lite att läsa här Msn i IMac

Har redan provat den sidan oxå men hittar inga svar...

MVH Mia

Har du provat att ladda hem den versionen som finns där, som enligt Microsoft ska passa till Mac?

Japp, har provat det oxå. Har tagit bort programmet och laddat ner igen utan resultat. Fick ett tips att logga ut och logga in med annan användare och rensa all historik oxå utan resultat.

Det lustiga är ju att det fungerar perfekt i min iPhone med visningsbilder och allt:-)

Thomas Tydal

Det var ju konstigt att de sa att du skulle köpa officepaketet, men det är väl så i Mac-världen att de är vana att man ska betala extra för allt.

Sen några år tillbaka så kör alla Macar Unix (typ som Linux) vilket innebär att det finns gott om bra gratisprogram.

När det gäller MSN så kör jag med följande program:

http://adium.im/

amsn är det programmet jag körde när jag lekte med lite olika linux distar, var ett par år sen men jag tyckte det funkade fint! www.amsn-project.net

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...