Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kabel+laddare till HP från Hong Kong?


embla

Rekommendera Poster

Hej!

Batteriet till vår HP laptop laddar inte längre och kabeln har glapp. En ny omgång (batteri+kabel) kostar runt 700 i Sverige. Har funderingar på att köpa direkt från Hong Kong istället.

Har även hittat från England för £23, men då är det inte "EURO"-kabel, vilket man verkar kunna få från Hong Kong för ca 200kr.

 

Behöver en NX7300.

 

Någon som har tips om var man annars kan få tag i den - eller risk med att köpa den från Hong Kong? (Vi har kabel från laddaren till vägguttaget som fungerar, så vi tror att vi kan använda den gamla där.)

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad frågan är, men HongKong har samma standard som vi vad gäller ström i vägguttaget. AC 230V 50Hz. En jordad kabel från HongKong funkar att sätta i ett svenskt ojordat uttag, men inte alltid i ett jordat uttag. Storbritannien har en helt annan standard på kontakten. Är kabeln mellan vägguttag och transformator löstagbar kan du lätt byta kabeln, så det borde inte vara något problem att köpa vilken som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - frågan är nog luddig. Vill mest känna mig säker på att det är ok att beställa från Hong Kong. Självklart finns lurendrejare i alla länder men det är ju alltid bra med tips/varningar.

 

Så: TACK för kommentaren. :thumbsup:

Tar gärna emot fler kommentarer vad gäller tips på ställen att få tag i sladd till vettigt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Universalladdare finns ju på Clas, Kjell, Jula m.fl.

Dock så tycker jag ditt pris, 700 kr, för både laddare och batteri verkar mycket rimligt.

 

Vad kostar frakt,tull,moms osv. från Hong Kong?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...