Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

''Din tillåtelse krävs innan Windows-åtgärden kan fortsätta''


pinturicchio_

Rekommendera Poster

pinturicchio_

Hej!

 

Jag har lite problem med min dator. När jag ska göra någon ändring, till exempel med på användarkonton, så kommer den där ''Din tillåtelse krävs innan Windows-åtgärden kan fortsätta''-rutan. Men det går inte att trycka på OK. Det går bara att trycka på Avbryt. Över står det ''Ange adminstratörslösenord och klicka på OK för att fortsätta, men den går varken att skriva in något lösenord (eftersom jag inte har det), eller att trycka på OK. Så nu kan jag i princip inte ändra någonting på datorn.

 

Kontotypen är standard på ena, och det andra konton på datorn är inte heller något adminstratörskonto. Eller ''standard'' kanske är adminstratör? Hursomhelst går det som sagt inte att göra några ändringar. Jag har ändrat lite med lösenord och kontotyp under den senaste tiden, så det kanske gick åt helvete då, men det ska det väl inte kunna göra?

 

Tack på förhand!

 

Mvh,

Pinturicchio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är det så att ditt konto helt enkelt inte har behörighet att uföra vissa systemaktiviteter eftersom det inte är med i Administratörs gruppen på datorn. Du har ett administratörskonto, som standard alltid i grunden. Som inte går att ta bort, utan visst pill dvs.

 

Men enklaste är om du loggar in med ditt administratörs konto och lägger till ditt konto som du använder i administratörs gruppen. Det borde göra så att din dator låter dig utföra systemändringar osv.

 

Standard konto är inte samma som Administratörskonto, standardkonto är mer tänkt som ett användarkonto som inte ska ha några speciella behörigheter. utan helt enkelt bara använda datorn.

 

Hoppas detta hjälpte dig :) lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinturicchio_

Troligen är det så att ditt konto helt enkelt inte har behörighet att uföra vissa systemaktiviteter eftersom det inte är med i Administratörs gruppen på datorn. Du har ett administratörskonto, som standard alltid i grunden. Som inte går att ta bort, utan visst pill dvs.

 

Men enklaste är om du loggar in med ditt administratörs konto och lägger till ditt konto som du använder i administratörs gruppen. Det borde göra så att din dator låter dig utföra systemändringar osv.

 

Standard konto är inte samma som Administratörskonto, standardkonto är mer tänkt som ett användarkonto som inte ska ha några speciella behörigheter. utan helt enkelt bara använda datorn.

 

Hoppas detta hjälpte dig :) lycka till.

 

 

Jojo, men saken är att det inte finns något adminstratörskonto längre. Jag har bara två standardkonton av någon konstig anledning. Så det går liksom inte att ändra någonting... Det är det som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det dyker upp något administratörskonto om du startar datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinturicchio_

Se om det dyker upp något administratörskonto om du startar datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn).

 

Ja, nu funkar det. Tack så jättemycket Cecilia! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...