Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband med kontantkort i Norge


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Kalle Dator1

Hej !

 

Under resor i Sverige brukar jag använda ett mobilt bredband från Comviq med kontantkort, 249 SEK för en månads surfande. Det har fungerat ypperligt, och jag har sluppit det jämförelsevis dyrare alternativet att köpa access på hotellet jag för tillfället bor på.

 

Nu ska jag åka till Norge på ett par veckor (åka med Hurtigruten..) och har förgäves försökt att få information från telebutiker (Telenor, Tele2 m fl) här i Västerås . Ingen verkar ha en susning om det finns någonting motsvarande tillfälligt bredband med kontantkort, utan bindningstid och med en hygglig mängd GB att använda för surfning och telefon via Skype.

 

Det finns visserligen, enligt vaga uppgifter, internetaccess att tillgå på båten. Men av vad jag hittills har sett så verkar den ytterst begränsad till ett visst område ombord och är säkert svindyr per dygn - gissar jag utan att ha några fakta...

 

Är det någon som vet om det finns mobilt bredband med kontantkort för månadssurf att skaffa sig i Norge ? Har googlat lite, men inte hittat några uppgifter att ta fasta på...

Jag skulle helst vilja ta hem ett sådant redan nu, 14 dagar innan jag ska åka, därför att jag har mycket begränsad tid till förfogande vid ankomst till Bergen, innan avfärden med båten.

 

Tacksam för svar och info !

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

skulle rekommendera dig Ice.net, har ca 90 -95 % täckning längs den norska kusten, och cqa 120km ut från kusten! Kanske inte ett höghastighetsnät, men helt klart godkänt!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Hej,

skulle rekommendera dig Ice.net, har ca 90 -95 % täckning längs den norska kusten, och cqa 120km ut från kusten! Kanske inte ett höghastighetsnät, men helt klart godkänt!

Mvh

Mats H

 

 

Hej och tack för svar !

 

Ice.net, som numera tycks heta "Net 1" verkar tyvärr inte ha någon form av kontantkort, vilket nästan är en förutsättning.

Jag vill alltså inte binda upp mig i ett längre abonnemang, eftersom jag har bredband hemma tidigare och vid resor i Sverige köper ett tillfälligt (1 månad) med kontantkort...

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...