Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anlsuta ett mobilt modem ?


ceciliabkb

Rekommendera Poster

Vi använder Comviq surf connect (HUAWEI Technologies Co., Ltd.) på denna dator, det fungerar problemfritt.

 

Sen skulle jag installera den på min dator och jag lyckades installera den, men så fort jag skulle ansluta så ståd det att enheten antingen inte hittades eller att den var upptagen.

 

Men när jag gick in på "Den här datorn" så ser man den där så jag förstår ingenting, snälla hjälp mig =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle jag installera den på min dator och jag lyckades installera den, men så fort jag skulle ansluta så ståd det att enheten antingen inte hittades eller att den var upptagen.

 

Är det en USB-sticka (Huawei E1550 / ZTE MF102) som du flyttar mellan datorerna? Klarar datorn som inte funkar minimikraven för usbstickan t.ex USB 2?

Eller ansluter du med ett annat modem?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har du fler modem i datorn? Är fjärranslutningen "kopplad" till rätt modem i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt vanligt problem med alla dessa 3G modem. Antagligen var du för snabb att starta uppkopplings programet när du hade installerat.

 

Lösning:

1. Gå in och avinstallera uppkopplingsprogrammet i "lägg till tabort program".

2. Starta om datorn

3. installera programmet igen, och när allt verkar klart låt den stå någon minut. Då brukar den installera fler drivrutiner.

 

Nu borde det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...