Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte mitt trådlösa nätverk----hjälp!


T-Ankan

Rekommendera Poster

Hejsan.

jag har köpt en begagnad bärbar dator en fujitsu och när jag startade den först så blev jag uppkopplad till internet.

men efter att jag installerat avg antivirus och 57 andra uppdateringar datorn hittade så kan datorn inte hitta nåt trådlöst nätverk.

det finns 2 andra bärbara datorer i huset som funkar felfritt.

när jag hade internet första gången så var signalstyrkan utmärkt (4 av 5 pinnar.

snälla nån som vet vad som kan vara fel?

jag har försökt att reparera men det går inte, det står bara:

 

"reparationen kunde inte slutföras eftersom följande åtgärd inte kunde utföras:

Anslutningen till det trådlösa nätverket upprättas

 

kontakta den person som är ansvarig för nätverket om du behöver hjälp."

 

 

jag har inaktiverat nätverkskortet och sen aktiverat det igen, men det går inte :(

jag vet att ju att min routter eller vad den heter funkar, för jag kan se nätverket på de andra datorerna. men inte på min, jag har försökt ansluta med brandväggen avstängd med, men utan resultat, är det nån inställning som är knas eller vad kan det vara?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Kolla först så att du inte kommit åt (den eventuella) knappen på bärbara datorn som stänger av och på nätverket.

 

Kontrollera om den försöker ansluta till rätt nätverk.

 

Om inte det hjälper så testa dra ur ström sladden till routern i ca 10 sec och kolla om det ger någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, tack ska kolla detta, nja jag har tryckt som en galning på den lilla knappen, men den vill inte lysa, men den kanske bara ska lysa när datorn hittat nätverk eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, tack ska kolla detta, nja jag har tryckt som en galning på den lilla knappen, men den vill inte lysa, men den kanske bara ska lysa när datorn hittat nätverk eller?

 

Den ska lysa/bli aktiverad oavsett om den hittar ett nätverk eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har du provat med att kolla efter uppdateringar för datorhårdvaran via deras egna hemsida?

 

När uppdateringar installeras i maskinen kan det göra att ursprungliga drivrutinerna inte fungerar korrekt, därför skulle jag rekommendera att ni söker efter "nyare" drivrutin för nätverkskortet.

 

 

Mvh: TxS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

en vanlig anledning som man inte tänker på!

Har du provat att trycka Fn F1 eller F2, de knappkombinationerna aktiverar också nätverket, kan variera beronde på datorfabrikat, så sätt Nätverksknappen i läge På, och testa om du inte redan gjort det!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej hej, tack för alla tips!

nu fungerar det :)

det jag gjorde var att uppdatera på fujitsus hemsida, antagligen så var inte själva snabbknapparna eller var dom heter installerade, men efter jag uppdaterat och så. så tryckte jag på den lilla knappen och pang!! då hittade den mitt nätverk. tusen tack för all hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...