Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny 32-tummare


retarded_creature

Rekommendera Poster

Bästa sättet att avgöra vilken som är bäst vore ju att ställa apparaterna intill varandra och välja den som har bäst bild. Fast det är troligen svårt att genomföra. Du har inte angett om du vill ha HD ready eller Full HD. Vill du ha stöd för Boxer eller Comhem?

 

Jag skulle nog ha valt Panasonic TX-L32C20E trots att den bara är HD ready. Panasonicen funkar med både Boxer och Comhem och är just nu tillgänglig till ett kampanjpris här:

http://www.expert.se...utm_campaign=pj

 

Vill du ha en VGA ingång för PC så måste du välja någon av dom andra TV apparaterna som du har föreslagit.

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

retarded_creature

Tack för svaret!

 

Just HD-ready/Full HD är i mitt fall irrelevant då det dels är så pass liten TV, jag inte har tillgång till HD-kanaler och inte eller Blu-Ray. Och då jag är i stånd att köpa en ny dator är det enda egentliga kriteriet HDMI-ingång. Även Comhem- eller Boxer-kompatibilitet är oviktigt.

 

Så Panasonicen har ungefär samma bildkvalité som de andra? Och är Panasonic ett bra märke överlag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Panasonicen har ungefär samma bildkvalité som de andra? Och är Panasonic ett bra märke överlag?

Panasonic är ett känt märke som brukar göra bra saker. (undantag finns säkert) Viera apparaterna från Panasonic brukar ha bra bild.

 

Men mitt val baserades på att Panasonicen hade bäst pris hos Expert och att den hade lägst energiförbrukning. Du måste nog jämföra TVapparaterna intill varandra för att få veta vilken TV som har bäst bild.

 

Jag såg att alla apparater som du hade valt var på kampanjpris hos Expert, men Panasonicen var billigast.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

retarded_creature

Okej, då får det bli den! För jag väntar mig inga underverk för en så billig tv, men jag får hoppas att den åtminstone håller några år.

 

På tal om det smyger jag in en annan fråga: Är det värt att köpa Experts tilläggsförsäkring (738 kr för 3 år, villkor)? Jag tycker man oftast hör att sådana försäkringar är bara dumheter, men jag är ytterst okunnig så upplys mig gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det smyger jag in en annan fråga: Är det värt att köpa Experts tilläggsförsäkring (738 kr för 3 år, villkor)? Jag tycker man oftast hör att sådana försäkringar är bara dumheter, men jag är ytterst okunnig så upplys mig gärna!

Jag är ingen expert på tilläggsförsäkringar. Om du har en hemförsäkring med någon form av "drulletillägg" så har du ungefär samma försäkringsskydd. Men en stor skillnad mellan hemförsäkringen och butikens försäkring brukar vara självrisken och åldersavdraget.

Hemförsäkringen har oftast (kolla försäkringvillkor) både högre självrisk och åldersavdrag, d.v.s att efter 5 år så är inte din apparat värd något alls. Då är självrisken högre än den eventuella ersättning du kan få. Åldersavdrag slipper man med butikens försäkring.

 

Sen så har du den vanliga garantin enligt konsumentköplagen.

Dom flesta apparater har ett års garanti. Går den sönder under denna tid så blir den lagad eller ersatt utan frågor. Förutsatt att den är normalt använd. Sen så har du ytterligare två års reklamationsrätt, men nu måste du bevisa att felet är ett ursprungsfel. Detta är normalt inget problem om du har använt apparaten normalt, men hittar verkstan antydningar till ytttre åverkan eller fukt så får du stå för hela reparationen själv.

 

Jag brukar resonera så här ang tilläggsförsäkringar.

Om jag köper en dyr kamera eller mobiltelefon så brukar jag teckna tilläggsförsäkringen om den gäller när jag tappar kameran/mobiltelefonen i backen. Hemelektronik som jag använder i hemmet har mindre risk för drulleskador. Där tycker jag att skyddet via konsumentköplagen och hemförsäkringen är fullt tillräckligt.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

retarded_creature

Tack så jättemycket för alla uttömmande svar!

 

Nu är beslutet inte så svårt - en Panasonic utan tilläggsförsäkring får det bli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...