Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med skärm/grafikkort


Gabbo

Rekommendera Poster

hej,

 

mitt problem är att om jag kör full upplösning 1920x1080 på min skärm så blir färgerna konstiga och bilden inzoomad, däremot så fungerar allt perfekt när jag kör 1650x1050.

 

Jag testade nyss att köra i full upplösning och ta ett screenshot och då blev allt normalt på bilden som jag tog, men det på skärmen var fortfarande fel. det står också på specifikationer på skärmen att det klarar full HD, så jag antar att det hänger på grafikkortet. skärmen är inkopplad med DVI till HDMI kabel och skärmen klarar även full HD från ett xbox 360 utan några problem.

 

Jag kör:

Win7 Home premium x64

AMD phenom II x4 @ 3.0 GHz

HIS Radeon 5870 1 GB

4 GB ddr3

 

SKärm:

LG Flatron M227WD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kontrollerat med skärmens producent att du installerat senaste drivrutiner för skärmen, alternativt grafikkortet?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera drivrutinerna fungerade inte.

ska se om byta kabel till skärmen, att installera om grafikkortet eller nollställa det fungerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att uppdatera drivrutinerna fungerade inte, ska nu försöka reklamera kortet eftersom att jag har garanti kvar smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det nu, fungerar perfekt biggrin.gif

Testade först RGB-kabel (via en adapter) till skärmen och fick full HD utan problem, gick sedan och köpte en DVI kabel och nu fungerar det, verkar som att skärmen inte klarar signaler från grafikkortet om signalen går in via HDMI.

 

Tack så mycket för all hjälp ändåthumbsup.gifthumbsup.gif

biggrin.gifbiggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...