Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det verkar som att ljudet har försvunnit.


Vonyx

Rekommendera Poster

Först av allt. Grön är i grön och rosa är i rosa.

 

Häromdagen så flyttade jag min stationära dator, jag hade tänkt koppla den till tv:n, upptäckte när jag startat upp allt igen att jag saknade ljud.

 

Jag har då detta moderkort med inbyggt ljudkort. (Och jag har windows 7, 64 bitars home premium)

 

Jag hade detta fel för 6 månader sedan då datorn var ny, jag mailade komplett.se:s support, jag installerade de drivrutiner som han föreslog, men inget hjälpte. Så jag gav upp.

 

2 veckor senare så var jag på ett lan och provade att stoppa in mitt headset (som jag hade provat förut) i fronten ... och det funkade, jag fick ljud. Förbluffad provade jag att stoppa in kontakterna på baksidan av datorn och det funkade också.

 

 

Allt var väl frid och fröjd tills då jag skulle prova att koppla samman tv:n med datorn. Och fick samma "fel" igen.

 

Bild

Som jag ser det så kan inte datorn känna av varken högtalarna eller mitt headset.

 

(laddar upp en dxdiag som bilaga)

 

Tack på förhand

//Vonyx

DxDiag.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du mottagit några uppdateringar innan det upphörde att fungera.

Har du inaktiverat enheterna, i Ljud, uppspelning och inspelningsflikarna?

Kopplat ur alla exeterna enheter, anslutit på nytt utan att vare sig dator eller de externa är påslagna?

 

Om du systemåterställer till en tidpunkt då det fungerade, skulle kunna vara en lösning, även om det innebär ett antal uppdateringar efteråt.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat allt du föreslog.

 

 

Dock ... Nu funkar det igen.

 

 

Och jag har inget gjort, utan jag stängde av, gick ut i solen och läste en bok för att bli av med frustrationen.

 

 

Satte på den igen ... och nu funkar det.

 

 

Aja, tack iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startade om datorn på nytt nu så försvann ljudet igen.

 

 

Jag har iaf lyckats ringa in felet (tror jag iaf), datorn känner inte av att jag stoppar in kablarna.

 

 

Har provat dem på en annan dator och de funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startade om datorn på nytt nu så försvann ljudet igen.

 

 

Jag har iaf lyckats ringa in felet (tror jag iaf), datorn känner inte av att jag stoppar in kablarna.

 

 

Har provat dem på en annan dator och de funkar.

 

Drivrutiner till moderkortet:

http://www.gigabyte.com.tw/products/product-page.aspx?pid=3164#dl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...