Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Val av programmeringsspråk


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

RolfCarlsson

Vilket programmeringsspråk ska en ung person, som vill bli programmerare, satsa på att lära sig för att ha störst chans att få jobb när han/hon är klar med utbildningen?

 

/Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket programmeringsspråk ska en ung person, som vill bli programmerare, satsa på att lära sig för att ha störst chans att få jobb när han/hon är klar med utbildningen?

 

/Rolf

C# och eller Java rekommenderar jag. Båda är väldigt utbredda och dom är dessutom ganska lika varandra så man kan byta mellan dom utan allt för stora besvär. På så vis har man täckt upp en mycket stor attackyta på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se också tråden //eforum.idg.se/topic/221217-rad-till-systemutvecklarstudent

 

-----------

Flyttar tråden från "Programmering - övrigt" till "Karriär & Utbildning".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vilket programmeringsspråk ska en ung person, som vill bli programmerare, satsa på att lära sig för att ha störst chans att få jobb när han/hon är klar med utbildningen?

 

/Rolf

 

Hejsan!

 

Jag tycker att JAVA är det mest vanliga programmeringsspråket som man bör kunna, ha nytta och lära sig. Det finns många företag som söker just nu efter Java utvecklare och systemutvecklare. Men så länge den personen lär sig grunden utav Java då kommer den personen dock att förstå C++, C#, Python etc. lite bättre.

 

Finns många olika programmeringsspråk där ute som man vill lära sig. Men jag rekommenderar stark JAVA, om jag inte hade lärt mig java, hade jag nog inte förstått nånting idag utav C++, Python ... whatever.

 

MVH Otto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...