Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur "försvinner" Windows 7


JBear

Rekommendera Poster

Jag har gratistestat Windows 7 en längre tid, den man kunde ladda ner från Microsoft förra året ni vet.

Nu dyker varningarna upp om att tiden går ut.

Jag har försökt aktivera men det går inte (om jag inte köper programmet förstås).

Innan hade jag Vista som borde finnas kvar på datorn.

Men det finns inte som alternativ vid inloggningsförfarandet.

Så vad gör jag nu?

 

Jag vill inte förlora alla filer jag skapat under det senaste året.,

 

Jag har Vista-skivan kvar från då jag köpte datorn för knappt tre år sen. Då ingick Vista. Men hur återställer man datorn..

 

Vet ni?

MvH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gratistestat Windows 7 en längre tid, den man kunde ladda ner från Microsoft förra året ni vet.

Nu dyker varningarna upp om att tiden går ut.

Jag har försökt aktivera men det går inte (om jag inte köper programmet förstås).

Innan hade jag Vista som borde finnas kvar på datorn.

Men det finns inte som alternativ vid inloggningsförfarandet.

Så vad gör jag nu?

 

Jag vill inte förlora alla filer jag skapat under det senaste året.,

 

Jag har Vista-skivan kvar från då jag köpte datorn för knappt tre år sen. Då ingick Vista. Men hur återställer man datorn..

 

Vet ni?

MvH!

 

Hej Spara ned det du vill spara på extern disk eller ev extra disk i datorn och gör sedan ominstallation med vistaskivan, gäller film musik dokument mm inte program,dom får du inst på nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon beta-version som du har testat till nu, i så fall, så kan du inte köra den längre, den är skriver så att det helt enkelt inte kan fungera längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon beta-version som du har testat till nu, i så fall, så kan du inte köra den längre, den är skriver så att det helt enkelt inte kan fungera längre.

Jo det är andra generationens beta om jag fattat rätt, en version man kunde ta hem fram till förra hösten om jag minns rätt. Jag får skylten varje gång att den snart går ut (1 juli??) men än så länge kan jag fortsätta jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är andra generationens beta om jag fattat rätt, en version man kunde ta hem fram till förra hösten om jag minns rätt. Jag får skylten varje gång att den snart går ut (1 juli??) men än så länge kan jag fortsätta jobba.

 

Ja, då vet du ju hur länge den kommer att fungera :).

Sedan får du lätta på plånboken om du vill fortsätta att köra den skarpa versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan hade jag Vista som borde finnas kvar på datorn.

Men det finns inte som alternativ vid inloggningsförfarandet.

Så vad gör jag nu?

 

Jag vill inte förlora alla filer jag skapat under det senaste året.,

 

Jag har Vista-skivan kvar från då jag köpte datorn för knappt tre år sen. Då ingick Vista. Men hur återställer man datorn..

Hur gjorde du installationen av Windows 7 RC?

Startade du datorn från en skiva med Windows 7?

Vet du om du formaterade C: i samband med installationen, dvs alla dina egna filer försvann från C:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste trixa väldans för att lyckas uppgradera Windows 7 Beta eller RC till fullversionen. Det är därför du inte kan lösa problemet genom att köpa en nyckel eller liknande.

Även om det går att lura Windows 7 att uppgradera så är det inget jag rekommenderar. Jag gjorde detta, men installationen gick i backen kort där efter trots att den funkat utmärkt tidigare. Det är så klart inget som säger att det måste vara uppgraderingen fel, men varför chansa. Efter ominstallation så funkar allt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste trixa väldans för att lyckas uppgradera Windows 7 Beta eller RC till fullversionen. Det är därför du inte kan lösa problemet genom att köpa en nyckel eller liknande.

Även om det går att lura Windows 7 att uppgradera så är det inget jag rekommenderar. Jag gjorde detta, men installationen gick i backen kort där efter trots att den funkat utmärkt tidigare. Det är så klart inget som säger att det måste vara uppgraderingen fel, men varför chansa. Efter ominstallation så funkar allt perfekt.

 

Och heller ingenting som Microsoft är sugen på att berätta, om det nu går, för risken är stor att det handlar om att knäcka någon/några programspärrar, och i så fall, så är det ingenting som vi ska diskutera här på forumet, eftersom vi då troligen gör oss skyldig till någon form av licensbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Jag ser det mer som en rekommendation. Du måste fortfarande ha en Windows 7 Uppgradering eller Fullversion för att kunna göra uppgraderingen.

 

Det är ungefär som att uppgradera från Windows XP till Windows 7. Windows 7 skivan tillåter inte det, men om du först uppgraderar till Vista så går det bra. Som om det skulle vara bättre.

 

Men med tanke på mina egna upplevelser av detta så är det inget jag har tänkt berätta hur man gör. Jag har insett att det finns en anledning till varför Microsoft förespråkar att man inte uppgraderar från Beta/RC till fullversion. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...