Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt alternativ till Nokia Sports tracker?


@dy

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har upptäckt ett för mig stort problem. Nokia ska helt plötsligt stänga av Sports Tracker!!!!

 

Det suveräna program som var en av de allra största anledningarna till att jag köpte en Nokia telefon och som jag använt flitigt sedan dess. Men om några dagar är det helt nedstängd. Hemsidan nedtagen och informationen borta!

 

Jag har ännu inte fått någon information direkt ifrån Nokia utan upptäckte det härromdagen då jag var inne på hemsidan för att se de motionsrundorna jag gjort!

 

Så min fråga, är det någon som har nått bra alternativ till detta program?

Finns något sådant program för andra mobilmärken, såsom IPhones, Android m.m.?

Jag funderar i såfall starkt på att byta telefon och märke när jag ändå är igång!

 

Det står på hemsidan att det ska knoppas av till annat bolag, men den hemsidan är inte igång ännu och den stödjer inte den Nokia telefonen jag har, E51!

 

Ska tilläggas att Nokia gör något liknande med deras kartprogram. Jag har laddat ner deras kartprogram version 3 och har den i telefonen sedan länge. Men om jag gör en uppgradering av telefonen, frivilligt eller med tvång ifall den krånglar så stödjer telefonen inte längre den nya versionen av kartprogrammet utan då får jag backa tillbaka till en äldre version 2 som har betydligt sämre funktioner. Bl.a. är uppdateringen av favoriter och rutter via internet en mycket bra funktion som jag i såfall kommer sakna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har upptäckt ett för mig stort problem. Nokia ska helt plötsligt stänga av Sports Tracker!!!!

 

Det suveräna program som var en av de allra största anledningarna till att jag köpte en Nokia telefon och som jag använt flitigt sedan dess. Men om några dagar är det helt nedstängd. Hemsidan nedtagen och informationen borta!

 

Jag har ännu inte fått någon information direkt ifrån Nokia utan upptäckte det härromdagen då jag var inne på hemsidan för att se de motionsrundorna jag gjort!

 

Så min fråga, är det någon som har nått bra alternativ till detta program?

Finns något sådant program för andra mobilmärken, såsom IPhones, Android m.m.?

Jag funderar i såfall starkt på att byta telefon och märke när jag ändå är igång!

 

Det står på hemsidan att det ska knoppas av till annat bolag, men den hemsidan är inte igång ännu och den stödjer inte den Nokia telefonen jag har, E51!

 

Ska tilläggas att Nokia gör något liknande med deras kartprogram. Jag har laddat ner deras kartprogram version 3 och har den i telefonen sedan länge. Men om jag gör en uppgradering av telefonen, frivilligt eller med tvång ifall den krånglar så stödjer telefonen inte längre den nya versionen av kartprogrammet utan då får jag backa tillbaka till en äldre version 2 som har betydligt sämre funktioner. Bl.a. är uppdateringen av favoriter och rutter via internet en mycket bra funktion som jag i såfall kommer sakna.

 

Ja, visst är det tråkigt, och du är inte ensam om detta.

På deras facebook sida är det många som klagar, och det tycker jag du även kan göra om du inte redan gjort det, så kanske de inser att det vore vettigt att göra detta tillgängligt för även lite äldre mobiler.

 

http://www.facebook.com/sportstracking?v=wall#!/sportstracking

 

Då e51'an och e52'an är snarlika skulle det inte förvåna mig om detta program fungerade endå på din mobil. Annars kan du få en budgetlur så som nokia 5230 (som fortfarande har många fina finesser) för under tusenlappen, så är detta program värt så mycket för dig så är det kanske ett givet köp:

 

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/NOK5230WHITES/nokia-5230

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...