Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp jag får blåskärm när jag försöker att koppla in två skärmar!


Freeij

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skulle vilja koppla in mina två skärmar men jag vet inte hur. Man kan säga att jag är total värdelös på sånt här. Och jag har faktiskt googlat runt men jag har dock inte fått några riktiga svar.

 

Jag har en tv-skärm som är inkopplad nu och funkar med S-video, men det är ju sjukt suddigt och jobbigt att sitta vid datorn nu! Tv skärmen ska jag bara använda för att kolla på film.

 

Ingångarna på datorn är en s-video och en DVI. LCD skärmen som jag med vill koppla in har VGA. Så självklart har jag köpt div VGA kabel och en DVI adapter.

 

När jag har kopplat in DVI kabeln och sen ska aktivera LCD skärmen får jag plötsligt blåskärm! Vilket är väldigt irriterande.

 

Exakt vilka inställningar behöver jag ändra? Jag har fått blåskärm varje gång jag har testat. Dator skyddet står på "okänslig läge"

 

Operativsystem: Windows XP media center edition

Grafikkort? RADEON X2000/X550 serues

 

Dator: Spectra, Intel Pentium

 

Hoppas det finns någon vänlig själ där ute som vill hjälpa till! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte så, men när jag för första gången startade datorn då använde jag en tv. Jag konfigurerade inställningarna på media center anpassat efter att jag hade en tv inkopplad via s-video.. kan detta ha någon med det hela att göra?

 

Jag skulle vara riktigt tacksam för svar! Detta är ju trots allt Sveriges största it forum..ni kan lösa detta till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte klok på it grejer snart åker allt ut har suttit här i timmar och försökt fixa detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är datorn, bildskärmen och teven alltid avstängda när du ansluter en kabel eller tar bort en kabel?

 

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har anslutit när datorn varit på.

 

Igår hittade jag skivan till att installera drivrutinen för skärmen, den installerades korrekt och namnet på skärmen syns men bilden är fortfarande kvar på tvn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.amd.c...13&lang=English

 

Du kan ju testa med att installera om grafikkortets drivrutin.

 

 

Det är möjligt att när du sedan startar om datorn, utan att TVn är inkopplad,LCD skärmen hittas och installeras.

 

Sen bör man i CCC kunna installera TVn som ett alternativt val.Det där med Media Center förstår jag inte men jag har bara erfarenhet av MC i Vista och WIN 7.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har anslutit när datorn varit på.

Ta för vana att ansluta kablar bara när datorn etc är avstängd för annars kan det bli strömspikar inne i datorn som får processorn att spåra ur och det blir blåskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...