Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp med val av mobil för att titta på film!

gavagai

Recommended Posts

Utifrån vad jag diskuterat i ett annat forum har jag kommit fram till några alternativ på mobiltelefoner att köpa (och det börjar bli lite akut, eftersom knapparna knappt funkar på min gamla :) ). Jag vill ha mobilen framför allt till att titta på film på, främst på en extern skärm. Vad jag förstod så måste den då ha AV ut, enligt tips jag fick i min andra tråd, men jag kan inte se om dessa har det. I den andra tråden blev jag tipsad om Nokia 5800, men jag har också hittat dessa (som dessutom de flesta av dem är lite billigare):

Samsung GT-S5230

Nokia 5230

Samsung GT-S5620

LG KM900 Arena

LG KC910 Renoir

Alla tips om vad jag ska välja (och varför just den är så mycket bättre än de andra) mottages med tacksamhet. Främst behöver jag alltså kunna koppla den till en skärm (på träningsmaskinerna på mitt gym) för att kolla på film, men det skulle ju inte skada med andra roliga saker heller (en hyfsad kamera kanske, kanske GPS, bra batteritid...), även om de inte är nödvändiga.

Utifrån vad jag diskuterat i ett annat forum har jag kommit fram till några alternativ på mobiltelefoner att köpa (och det börjar bli lite akut, eftersom knapparna knappt funkar på min gamla :) ). Jag vill ha mobilen framför allt till att titta på film på, främst på en extern skärm. Vad jag förstod så måste den då ha AV ut, enligt tips jag fick i min andra tråd, men jag kan inte se om dessa har det. I den andra tråden blev jag tipsad om Nokia 5800, men jag har också hittat dessa (som dessutom de flesta av dem är lite billigare):

Samsung GT-S5230

Nokia 5230

Samsung GT-S5620

LG KM900 Arena

LG KC910 Renoir

Alla tips om vad jag ska välja (och varför just den är så mycket bättre än de andra) mottages med tacksamhet. Främst behöver jag alltså kunna koppla den till en skärm (på träningsmaskinerna på mitt gym) för att kolla på film, men det skulle ju inte skada med andra roliga saker heller (en hyfsad kamera kanske, kanske GPS, bra batteritid...), även om de inte är nödvändiga.

Just nokia 5230 äger jag själv och dessvärre tror jag ej tv ut är tillgänglig på den modellen. (jag har själv aldrig fått det att fungera)

Det jag tycket du ska fundera på är hur pass enkelt du vill få det att fungera. Jag antar att du i datorn har .avi filer på 700MB och vore det då inte enklast att bara kunna lägga in dessa på minneskortet utan att behöva krångla med olika format och upplösningar för att kunna spela upp filerna?

Nokia 5230 (och övriga nokia s60v5 altså även nokia 5800 mfler) Klarar som standard tyvärr inte av "vanliga" avi filer :thumbsdown:

Tredjepartprogram så som smartmovie löser dock detta problem, kostar dock pengar. :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...