Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte formatera om datan? snabb hjälp behövs tack!


exbi

Rekommendera Poster

Hur ska jag göra? vad är felet? Stoppar in skivan i datorn och startar om, sen kommer blåa rutan.

Följer instruktionerna, men när det är dags att kopiera filerna (fortfarande blå) så säger det att filen inte finns.

Väljer försök igen flera gånger men det går inte, så till sist trycker jag på Ignonera som blir då hoppa över.

Alla filer fattas står det alltså. Så det går inte att formatera.

 

På fragbites forum säger dem att det beror på skivan, att den är sönder, då menar dem repor osv. Och ja repor

Har den, riktigt många repor.

Dem säger att jag ska tanka nytt operativssystem på thepiratebay & sedan bränna filerna till cd.

Men jag vet inte vad jag ska söka på och inte hur jag bränner till cd.

Någon som kan förklara hur jag ska göra? vad är felet om det nu inte har med cdn o göra?

 

Jätte jätte tacksam för snabba svar och bra förklaringar hur man gör.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till en affär och köp det operativsystem du behöver så slipper du repiga skivor, konstiga råd och krångel med brända skivor.

 

Om du vill ha snabba svar i framtiden så se till att du ställer frågan på rätt plats. Denna tråd du postade i har INGET med det du frågar om att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden från "VBA" till "Windows XP" (säg till om det inte gäller XP).

Länkar till illegala Windows-skivor är inte tillåtna enligt forumets regler, dvs länkar till sådana på t ex piratebay accepteras inte.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fragbites forum säger dem att det beror på skivan, att den är sönder, då menar dem repor osv. Och ja repor

Har den, riktigt många repor.

Dem säger att jag ska tanka nytt operativssystem på thepiratebay & sedan bränna filerna till cd.

 

Sådana fel kan också bero på defekt hårddisk eller läsare .Men skivan är ju repig så det låter som en trolig orsak.

 

Om det är en märkesdator med en OEM licens kan man för en mindre kostnad skaffa en ersättningsskiva hos dataleverantören.

Sådana skivor har ingen licens och fungerar för fler datorer från leverantören

 

Om datorn har en licens så är det BEFÄNGT att föreslå inköp av en NY licens.

 

Allt på Pirate Bay är inte illegalt .Har självt där hämtat och använt en ocrackad Recoveryskiva för Delldatorer med OEM licens för engelsk XPProf.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Befängt eller ej LARSAS; om vederbörande inte vet hur man laddar ner material från nätet (om än lagligt sådant) och inte heller hur man bränner ut det på CD så återstår det inte så många alternativ förutom att bege sig till en affär och skaffa en ny skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn har en OEM licens med vid köpet och skivan förkommit eller skadats så kan man kontakta dataleverantörens support och be om en ersättningsskiva.

 

Det går ofta att använda annan lånad skiva förutsatt att det är samma operativ och mata in sin egen licens

under installationen.

 

Men att "köpa en skiva i en affär" innebär att man får betala för en ny licens och det vill man väl inte!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alldeles för lite information i inlägg nummer ett för att kunna göra några realistiska slutsatser. Naturligtvis har du rätt i det du säger LARSAS, men det kan lika gärna vara så att personen i fråga inte äger en licens. Det är inget som ens säger att det är Windows vi pratar om här. Vill trådstartaren har utförligare hjälp så får vi be denna person att specificera sig ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Svar på denna nu stängda tråd:

//eforum.idg.se/topic/221115-kan-inte-installera-xp-snabb-hjalp-behovs/page__pid__1097879__st__0entry1097879

 

enligt denna länk, gör följande:

http://discussions.v...p/t-191970.html

Navigate to the I386 folder again, and find the file "Winnt.exe". Double click that and Setup will run and you should be abe to do an over-the-top install of WinXP. Boot up with the XP CD in the drive and let Setup run. Go past the "C" and "R" repair options by presssing Enter just as if you're doing a clean install and you'll eventually get an option to "Repair an existing installation". That's the one you want. If it asks about formatting you've gone wrong, so start over.

 

You'll get to keep your existing apps & settings, but you need to re-install SP2, Windows Updates & any unsigned drivers afterwards. NOTE: Be aware that you'll lose any protection from Blaster / Sasser type worms. Don't go online without a firewall, whether the built in Windows one or 3rd party.

 

How to perform a re-install of WinXP (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;315341)

 

Repair XP (http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm)

 

Lycka till!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana fel kan också bero på defekt hårddisk eller läsare .Men skivan är ju repig så det låter som en trolig orsak.

 

Om det är en märkesdator med en OEM licens kan man för en mindre kostnad skaffa en ersättningsskiva hos dataleverantören.

Sådana skivor har ingen licens och fungerar för fler datorer från leverantören

 

Om datorn har en licens så är det BEFÄNGT att föreslå inköp av en NY licens.

 

Allt på Pirate Bay är inte illegalt .Har självt där hämtat och använt en ocrackad Recoveryskiva för Delldatorer med OEM licens för engelsk XPProf.

 

LARSAS

 

Kan hålla med om att allt inte är "Skräp" som finns på PB, men oftast så ökar ändå risken för att något elakt följer med när man hämtar en fil därifrån.

Och du måste ändå ha en giltigt produktnyckel för att få prylarna att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt på Pirate Bay är inte illegalt .Har självt där hämtat och använt en ocrackad Recoveryskiva för Delldatorer med OEM licens för engelsk XPProf.

 

LARSAS

Även den skivan är förstås illegalt upplagd där eftersom den inte är utlagd med tillstånd från upphovsrättsinnehavaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer instruktionerna, men när det är dags att kopiera filerna (fortfarande blå) så säger det att filen inte finns.

Väljer försök igen flera gånger men det går inte, så till sist trycker jag på Ignonera som blir då hoppa över.

Alla filer fattas står det alltså. Så det går inte att formatera.

 

Har du en märkes dator med standard hårdvara eller är det eget bygge?

 

Jag tipsar dig köpa en Windows skiva, passa på och köp Windows 7 om det nu är en tillräckligt bra dator du har.

 

För att bränna kan du t.ex. installera Nero, spelar du inte annars massa spel och är i behov av Microsoft Office, Photoshop osv. kan jag annars rekommendera Puppy Linux eller Ubuntu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...