Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gå utanför proxy (ISA 2004) via dns? Möjligt?

Patrik.L

Recommended Posts

Hej!

Har ett problem, vi har ett intranät som använder silverlight och det fungerar inte bra med våran isa 2004 server. Därför är min tanke att jag skulle lägga den sidan som ett undantag i proxy inställningarna hos klienterna.

Går det att få den att gå via dns:en och ut mot nätet istället då?

Så som det ser ut idag så tunnlar vi all trafik från brandväggen hos klienten till oss och därav måste dem använda proxyn för att komma ut på nätet.

Tyvärr kan vi inte göra något undantag på brandväggarna hos klienterna utan bara i huvudbrandväggen isåfall (dock tror jag det är fel väg att gå)

Help please!! :)

Antar att du skulle kunna deploya via GPO, en rad i IE's proxy inställning om att adresser som hör till det lokala intranätet ska gå förbi Proxy servern.

Hej!

Har ett problem, vi har ett intranät som använder silverlight och det fungerar inte bra med våran isa 2004 server. Därför är min tanke att jag skulle lägga den sidan som ett undantag i proxy inställningarna hos klienterna.

Går det att få den att gå via dns:en och ut mot nätet istället då?

Så som det ser ut idag så tunnlar vi all trafik från brandväggen hos klienten till oss och därav måste dem använda proxyn för att komma ut på nätet.

Tyvärr kan vi inte göra något undantag på brandväggarna hos klienterna utan bara i huvudbrandväggen isåfall (dock tror jag det är fel väg att gå)

Help please!! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...