Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet blir inte tillgängligt då lagringsdisken kraschar.


Guitarman90

Rekommendera Poster

Guitarman90

Hej!

 

Håller på att göra back up på min snart kraschade hårddisk. Har installerat windows 7 på en annan disk för att inte belasta lagringshårddisken. Lagringsdisken har kraschat ett antal gånger, men kommer tillbaka vid omstart ett par gånger. Problemet är att internet endast fungerar då hårddisken funkar. När jag ska byta ut disken (som tar en tid),kommer jag alltså att sitta utan internet ett bra tag i väntan på den nya. Hur kan det vara att en icke system-disk måste fungerara för att nätvärket ska fungera? Det konstiga är att det står att det finns "internet access",men kan varken komma in på routerns konfig-program eller någon internetsida. Kan inte göra något som är relaterat till internet. Har prövat att starta om router och förnyat anslutningen, men inget verkar fungera.

 

MVH // Ruben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan du förtydliga lite hur din konfiguration ser ut.

Har installerat windows 7 på en annan disk för att inte belasta lagringshårddisken

Vad betyder detta, låg W7, på "lagringsdisken tidigare, och var boot disk?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guitarman90

Yes det stämmer! Windows 7 låg tidigare på den disken som nu kraschar. Windows-installationen finns ju kvar där,men bootar inte från den bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

troligen blir du tvungen att stänga ner lagringsdisken,

och se vad som händer, alternativt byta plats på dem.

Troligen så vill datorn läsa från den ursprungliga boot disken, och hittar ngt som styr.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guitarman90

Ok! Problemet är att den ena disken är IDE och den andra SATA, så kan inte byta plats på dem. Några andra förslag?

 

// Ruben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

koppla ur den trasiga disken, installera om Windows 7 på den hela, så borde allt fungera.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...