Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min Bärbar dator stängs av efter cirka 5 minuter


Macky

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Toshiba bärbar dator som stängs av efter cirka 5 minuter. Jag tror att det är en av fläkterna som kyller inte tillräkligt processoren och det gör att processoern värmas upp och datorn stänger av sig??

Det är bara en gissning ?? inte säkert ??

Jag skulle vilje höra med er om någon hade liknande problem ?? vad kan man göra i det här fallet??

Tack på förhand för all tips och råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du har rätt i att det är ett värmeproblem. Kolla om det sitter något damm som du kan peta bort utan att skruva upp datorn. Peta inte in långa föremål i datorn eftersom du aldrig vet vad du kan komma åt.

 

Om det inte blir bättre och datorn är yngre än tre år så kontakta inköpsstället och be dem hjälpa dig. Du har tre års reklamationsrätt, så om det är en fläkt som är dålig så bör den kunna räknas som ursprungligt fel och bli bytt utan kostnad. Sitter det en stor dammklump i datorn så är det nog mer tveksamt om det kan anses som ett ursprungligt fel. ;)

 

Är datorn äldre än tre år och du har tillräckliga kunskaper så kan du öppna datorn själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma fel på en bärbar Toshiba, men min gick inte ens i en minut. I mitt fall var det kylaren som var den felande länken (förbindelsen mellan prodessorn och fläkten alltså). Bytte för all del fläkten också, då den gamla lät endel men det var kylaren som löste problemet ! (Hittade båda på Ebay till hyggliga priser.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar

Jag försökte skruva upp den igår, Jag skruvade upp alla skruvar men ändå kunde inte öppna den jag kom aldrig åt flekten för att rensa den. Jag undrar om det finns en guid på internet som visar hur man öppnar en bärbar dator??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...