Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registry Booster påstår 265 fel-möjligt eller?


VIM

Rekommendera Poster

Hej, min dator har blivit väldigt långsam varför jag har följt en checklista för att avhjälpa ev. fel. Jag laddade ner Uniblue's Registry Booster som fann 168 systemrelaterade fel, 96 användarrelaterade fel och 1 3:e partsrelaterat fel.

Kan detta verkligen vara möjligt? Kan en dator fungera - mycket långsamt - med så många fel? Kan det inte vara fråga om att få folk att köpa programmet?

Det tar fem minuter att starta datorn och markören far ibland fram och tillbaka bl.a.

Finns det någon lista på absolut nödvändiga program som man absolut inte får ta bort för att datorn ska fungera?

Efter att ha skrivit föregående stycke testade jag "Slow PC fighter" som fann 1.222 fel (ett tusen tvåhundratjugotvå) - vad ska man tro? Undersöker programmen samma sak och har de samma undersökningskriterier. Det liknar ju mest skojeri eller.....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hej, min dator har blivit väldigt långsam varför jag har följt en checklista för att avhjälpa ev. fel. Jag laddade ner Uniblue's Registry Booster som fann 168 systemrelaterade fel, 96 användarrelaterade fel och 1 3:e partsrelaterat fel.

Kan detta verkligen vara möjligt? Kan en dator fungera - mycket långsamt - med så många fel? Kan det inte vara fråga om att få folk att köpa programmet?

Det tar fem minuter att starta datorn och markören far ibland fram och tillbaka bl.a.

Finns det någon lista på absolut nödvändiga program som man absolut inte får ta bort för att datorn ska fungera?

 

Systemrelaterade problem skulle jag gå försiktigt fram med.

Gör du något fel där t ex tar bort något som ska vara kvar kan hela systemet krascha.

 

I övrigt finns det fler program för att rensa registret som du kan kolla med, för att få något att referera med. T ex http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.127405

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag skulle akta mig noga för ett sådant program som hittar sådana antal med fel.

Hur får dom till det? Ett generellt antagande!

Låt oss anta att det finns 10 fel på den högsta nivån i ett register, sedan hur många de väljer att räkna, beror på hur djupt ner i registren de väljer att söka.

Om du inte vet vad programmet utför, så gör det inte, det sätter definitivt dina kunskaper på prov, att ta reda på vad som sker.

Om programmen inte skapar en systemåterställningspunkt innan du utfört förändringen, eller har en spar funktion, gör den inte. För då har du ingen referenspunkt före ändring.

 

CCleaner är ett av de snällare programmen, som utför väldigt lite städande, med sparfunktion av registerändring. Bra att använda efter program avinstalltion och städa med, förutom att det är utmärkt just för avinstallation, ändring i uppstart ocgh rensande av tempfiler.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta inte har något med skadliga program eller liknande att göra vill jag flytta tråden till ett Windows-forum. Då är frågan, ska det vara XP, Vista eller Windows 7?

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta inte har något med skadliga program eller liknande att göra vill jag flytta tråden till ett Windows-forum. Då är frågan, ska det vara XP, Vista eller Windows 7?

 

Cecilia

Moderator

 

Hej Cecilia, jag kör XP Home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då är tråden flyttad.

 

Många registerstädningsprogram hittar flera hundra så kallade fel på en helt nyinstallerad dator. Det de kallar fel är t ex rester efter avinstallerade program och ibland är det falsklarm. Några hundra eller tusen sådan "fel" av den typen gör inte datorn långsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...