Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyckas inte installera FM2010


Eorl

Rekommendera Poster

Jag lyckas inte installera Football Manager 2010 på min dator, och skulle behöva hjälp med att hitta problemet.

 

Installationen går bra ända tills texten "Vänta medan Football Manager 2010 konfigureras för ditt system. Det kan ta en stund..." dyker upp. Efter en stund på det steget i installationsprocessen byts meddelandet mot: "Installationen av Football Manager 2010 är klar, men vissa fel har uppstått. Loggfilen för installationen innehåller mer information."

 

Jag går in och kollar i loggboken, där står det: "Det gick inte att skapa en återställningspunkt på volymen" (följt av en hänvisning på hårddiskplatsen). När jag trycker på onlinehjälp har det ingen lösning på problemet.

 

Jag stöter på samma problem på båda datorer jag har testat. Jag kanske ska tillägga att båda datorerna har tillräckligt med hårddiskutrymme ledigt.

 

Vad kan problemet vara?

 

Systemkraven på spelet är:

 

OS: Windows XP, Vista or 7

Processor: Supported processers include Intel Pentium 4, Intel Core, and AMD Athlon. 1.4 GHz or faster required when running Windows XP, 2.0 GHz or faster required when running Windows Vista or 7

Memory: 512 MB RAM when running Windows XP, 1.0 GB RAM when running Windows Vista

Graphics: 128 MB video card with the following supported chipsets: Nvidia FX 5900 Ultra or greater; ATI Radeon 9800 or greater; Intel 82915G/82910GL or greater. Earlier cards may only display 2D Match Viewer Mode and are not supported. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported.

DirectX: Version 9.0c (included)

Hard Drive: 2 GB free space

 

 

Min ena dators (bärbar Sony Vaio) systemspecifikationer är:

Windows Vista Home premium SP2

Intel Core2 Duo CPU P8400 2.26GHz, 3.0GB RAM, ATI Mobility Radeon HD 3470

 

Min andra dator som jag försökt på, en HP Compaq, har dessa specifikationer:

Windows 7 Home Premium 64-bit

Pentium Dual-Core CPU E5300 2,60GHz, 4.0GB RAM, NVIDIA GeForce G210

 

Tackar för all hjälp jag kan få!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du provat att installera i felsäkert läge?

Mvh

Mats H

 

 

Nej, det har jag inte gjort. Hur gör man då?

 

/ Eorl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

starta om datorn, när du tryckt på strömbrytaren och den börjar att köra igång,tryck på F8 upprepade gånger så kommer en alternativ startmeny upp, välj där FelSäkert läge med nätverk och logga in.

Windows kommer att se lit eannorlunda ut, men inget att oroa sig för.

Prova och se om det fungerar där.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om vi utgår från detta emddelande:

Det gick inte att skapa en återställningspunkt på volymen" (följt av en hänvisning på hårddiskplatsen)

Vilken hårddisk hänvisar den till? Har du flera partitioner?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om vi utgår från detta meddelande:

Det gick inte att skapa en återställningspunkt på volymen" (följt av en hänvisning på hårddiskplatsen)

Vilken hårddisk hänvisar den till? Har du flera partitioner?

Mvh

Mats H

 

Exakt skrivet står det så här:

 

Det gick inte att skapa en återställningspunkt på volymen (Process = C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2010\directx\DXSETUP.exe Files\Sports Interactive\Football Manager 2010\directx\DXSETUP.exe" /silent; Beskrivning = DirectX har installerats; Hr = 0x8007043c).

 

Så när jag tittar på det nu ser det ju ut som det är någonting med DirectX som är fel. Jag har bara en partition.

 

/ Eorl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelet installerats ändå? Det stod ju

"Installationen av Football Manager 2010 är klar, men vissa fel har uppstått...

 

Kan du själv skapa systemåterställningspunkter?

 

Vista och Windows 7 (?):

Högerklick på Datorn - Egenskaper - Systemskydd

Tryck på Skapa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelet installerats ändå? Det stod ju

 

Kan du själv skapa systemåterställningspunkter?

 

Vista och Windows 7 (?):

Högerklick på Datorn - Egenskaper - Systemskydd

Tryck på Skapa.

 

Jupp, likadant med Windows 7, och kontrollera också att systemdisken är aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu har det fixat sig. Spelat hade tydligen installerats korrekt trots allt, för jag kunde starta det genom setup-filen i programmappen. Jag trodde att jag hade försökt det tidigare men icke då. Men jag förstår fortfarande inte vad felet berodde på.

 

Tack för hjälpen i alla fall.

 

/ Eorl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu har det fixat sig. Spelat hade tydligen installerats korrekt trots allt, för jag kunde starta det genom setup-filen i programmappen. Jag trodde att jag hade försökt det tidigare men icke då. Men jag förstår fortfarande inte vad felet berodde på.

 

Tack för hjälpen i alla fall.

 

/ Eorl

 

Så bra att det trots allt har fungerat, sen varför den detekterade ett fel, sådant händer tydligen någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hoppas ni som kan hjälpa finn kvar här, fick exakt samma meddelande som honom, Har precis köpt en acer aspire 5738zg med windows 7.

 

fattar ingenting, finns det ngn som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...