Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lämpligt program till MP4?


ritchie

Rekommendera Poster

Hej,

jag har nyligen köpt den alldeles utmärkta minhd videokameran Sanyo Xacti VPC-CG100. Den fick mycket bra recensioner i PC för alla vilket den är värd.

 

Där jag köpte den blev jag också rekommenderad att köpa minneskortet San Disk Ultra (4GB).

 

Det visar sig att när jag kör upp filmerna på min PC så fastnar bilden i ruta ett medan markören förflyttar sig mot slutet utan att filmen hänger med. WMP känner åtminstone igen filen när jag hämtat hem K-lite codecpack. Men har samma beteende som jag beskrivet. Sedan tidigare har jag en videospelare som heter VLC mediaplayer. Denna har jag testat men, samma beteende. (På TV´n fungerar det när jag kör från videokameran).

 

Då tänkte jag att då får jag konvertera filerna, så jag tog hem ett program från PC för allas cd, RAD Video tools. Jag valde ett clip på ungefär 15 sekunder för att testa. Det tog 2,5 timmar och filen, avi, var på 3,99 GB.......något är fel här.

 

Är det möjligen kortet som inte är rätt? San Disk Ultra. Sanyo rekommenderar SD, SDHC, SDXC.

 

Kan någon hjälpa mig?

 

// Ritchie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...