Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nordea havererar stup i ett - bankbyte önskas


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Mr Andersson

Har dock inte registrerat mig i NIX-registret eftersom jag tror snarare folk där blir uppringda.

 

Nja, nä, det blir man inte, men det är långtifrån alla företag som måste checka mot NIX innan de ringer ett nummer, så lite rätt får du!

 

Hemligt telefonnummer är precis så hemligt man gör det. Jag förstår inte varför man ger ut sitt nummer till ett storföretag som ICA men samtidigt inte ger ut till de 18 jobbigaste kunderna man har på jobbet?

 

Och hur vet man, att de man gett sitt nummer till, minns att det är hemligt och inte ger det vidare?

 

Jag lyckats få tag på hemliga nummer flera gånger, genom att ringa personens tidigare arbetsgivare och bett om referenser.... hur enkelt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Lite oseriöst hur företagen hanterar ens nummer, varför jag avregistrerat mig från alla jobbsökarsidor, lägger aldrig in ens rätta nummer om man måste annars ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hemligt telefonnummer är precis så hemligt man gör det. Jag förstår inte varför man ger ut sitt nummer till ett storföretag som ICA men samtidigt inte ger ut till de 18 jobbigaste kunderna man har på jobbet?

 

 

 

När man blir kund i en bank så får man lämna sina adress och telefonuppgifter. Tror inte det är något konstigt med det. Det som är anmärkningsvärt är att banken i sin tur lämnar det vidare till ett telecomföretag som sen ringer upp dig för att sälja tjänster, försäkringar etc. De ringer alltså på uppdrag av ICA banken eftersom de är samarbetspartner som det kallas. I det specifika fallet med spärrservice drog ICA tillbaks samarbetet pga att det uppdagades att ledningen i spärrservice hade kriminellt förflutet. Men då hade redan skadan skett. Kundernas telefonnummer var redan utlämnade.

2 gånger fick jag ringa upp ICA banken och be dem att inte lämna ut mina telefonnummer

Jag har efter det här blivit kontaktad igen från spärrservice. . De ville sälja en tjänst som hette safecard där man fick ersättning 48 timmar innan ens kort blivit spärrat i händelse av obehöriga uttag. Jag tackade nej.

Nu efter en tid så händer precis det. Jag drabbas av obehöriga uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 gånger fick jag ringa upp ICA banken och be dem att inte lämna ut mina telefonnummer

Jag har efter det här blivit kontaktad igen från spärrservice. . De ville sälja en tjänst som hette safecard där man fick ersättning 48 timmar innan ens kort blivit spärrat i händelse av obehöriga uttag. Jag tackade nej.

Nu efter en tid så händer precis det. Jag drabbas av obehöriga uttag.

 

Låter som detta är insider bedrägeri...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det lär man aldrig få veta. Företaget spärrservice har uppenbarligen sparat mitt nummer från tiden när de samarbetade med ICA bank. Det är nog inget olagligt att göra det. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, jag ber bara folk dra åt helvete eller lägger på bara när de ringer ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, jag ber bara folk dra åt helvete eller lägger på bara när de ringer ändå ;)

 

Jag skaffade faktiskt en presentatör enbart för att veta när jag inte ska svara i telefon. Först kollar jag på Eniro eller Hitta och sedan lägger jag in numret i minnet under namn som exempelvis ”REKLAM” (man kan tyvärr enbart använda versaler, men man kan ha samma namn på flera nummer…) så kan jag bara låta bli att svara nästa gång.

 

Vet att det finns, eller har funnits, presentatörer som hindrar ringsignalen att nå fram för vissa nummer, men jag var för snål för att köpa en sådan…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...