Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Liten energisnål Samsung x420 konkurrenter?


simon.l

Rekommendera Poster

Hejsan!

Nu är det äntligen dags att köpa mig en ny bärbar!

Alltid många varianter och erbjudanden men har hittat Samsung x420-JA04SE för runt 6300:-, lockar men däremot har jag svårt att få en uppskattning hur långt pengarna kan räcka eftersom det är Samsung...

Skulle behöva hjälp eller andra rekommendationer om andra märken men likvärd dator under 6500:- eller är Samsung klart bästa valet?

 

Mina kriterier är enkla:

Bra batteritid, liten och lätt 12"-14", bra Ram och Hdd, ska klara visa full HD via HDMI.

 

Kommer att användas främst som knädator, ha med på arbete, även spela upp 1080p film till tv, vilket alla nya klarar vad jag förstår?

 

Uppskattar alla tips eller egna synpunkter till detta köp!

 

Vänliga hälsningar Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen gillar jag HP. HP har flera modeller som är väldigt snarlika den Samsung du tittat på, tex HP Pavilion DM3-1127eo som finns för strax under 6500 kr på Dustin Home.

 

Samsung är för mig ett litet märke som fortfarande har att bevisa att de kan göra bra, hållbara datorer. Det behöver inte betyda att de är dåliga. Efter för många besvikelser när det gäller bärbara så satsar jag hellre på "säkra" kort som tex HP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Kollat upp det där en hel massa timmar idag...!rolleyes.gif Kollade in olika DM3 modeller som lockade, var nära på slå till... men till sist övervägde det att jag prövar Samsung!

Nöjd med allt annat från samsung jag haft och väl i datorn så finns allt jag söker.

Bara hoppas den uppfyller mina krav, annars är det tur man har öpet köp :)

/Mvh Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan nog glömma öppet köp på datorn om du börjar använda den. I och med att du startar den och registrerar Windows installationen till dig, vilket du måste göra för att börja använda datorn, så brukar de flesta leverantörer bli mycket mer restriktiva med att ta tillbaka datorn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i samband med köpet, får klart via kvitto eller garanti papper att det råder "Öppet köp", även om man har gjort slutinstallationen, så är det ju så, det som kan hända är att butiken vill ha en ersättning för att återställa till leverans i så fall.

 

Så jag tycker simon.l ska kolla om butiken går med på en sådant öppet köp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...