Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkning till formell


observantia

Rekommendera Poster

observantia

Hej!

 

Jag jobbar med DW. Det är en enkel webbsajt med ett 50-tal produkter. Dock ingen försäljning online utan kunder kan titta på produkter.

 

Jag skulle vilja ha en knapp vid varje produkt så att kunden kunde klicka på den och begära offert just för den produkten utan att behöva skriva in en massa långa typnummer m m.

 

Är det möjligt att göra detta i DW? Hur?

Om inte, hur kan man gå tillväga?

 

Med vänlig hälsning

 

Lisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är besökarna endast intresserade av att få offert på en produkt? Det får absolut att lösa med ett formulär på varje produktsida, eller länk till ett formulär.

 

Jag hade kanske sett ett formulär med en tabell innehållandes alla produkter som de kan fylla i antal de vill ha av varje enskild produkt och skicka formuläret.

Ett utökat kontaktformulär kan man säga.

 

Hur du menar till formell(som du skriver i rubriken), förstår jag inte hur du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej!

 

Tack för svar!

Om du tänker dig att det finns rutor med bilder på olika produkter och infotext.

Jag skulle vilja ha en länk t ex under produktbilden så att när besökaren klickar på den öppnas ett formulär och han fyller i önskad offert; antal och så hans kontaktuppgifter. Personen som får formuläret på företaget ska kunna se att besökaren vill ha offert just på t ex produkt nr 102 headset på sidan.

Förstår du litet mer hur jag menar.

Går det att göra så att den som läser formuläret sedan ser direkt vilken produkt det handlar om?

 

Tack på förhand!

 

Lisa

 

Är besökarna endast intresserade av att få offert på en produkt? Det får absolut att lösa med ett formulär på varje produktsida, eller länk till ett formulär.

 

Jag hade kanske sett ett formulär med en tabell innehållandes alla produkter som de kan fylla i antal de vill ha av varje enskild produkt och skicka formuläret.

Ett utökat kontaktformulär kan man säga.

 

Hur du menar till formell(som du skriver i rubriken), förstår jag inte hur du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det går - med ett enkelt kontaktformulär, bara att man dynamiskt lägger in fördefinierad information i textfält (synligt eller gömt) så användaren behöver bara fylla i sin kontaktdata.

 

Vilka förutsättningar har du i kunskaper (php, asp) och vilka förutsättningar gäller på webbservern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för ditt svar!

Jag har inga kunskaper i php och asp. Jag jobbar med DW MX.

Mvh/Lisa

 

ja, det går - med ett enkelt kontaktformulär, bara att man dynamiskt lägger in fördefinierad information i textfält (synligt eller gömt) så användaren behöver bara fylla i sin kontaktdata.

 

Vilka förutsättningar har du i kunskaper (php, asp) och vilka förutsättningar gäller på webbservern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...