Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp mig, mitt nya spel startar ej

pittorsen

Recommended Posts

Hej!

Precis fått mitt nya Bad Company 2 och installerat det samt hämtat den nya uppdateringen som följer när man ska spela spelet.

Efter det var ok, så händer följande som i bifogad bil.

Så nu kan jag inte starta spelet, snälla hjälp mig.

MVH Peter

post-66189-1275663320,74_thumb.jpg

Har du provat högerklicka och ta "öppna filens sökväg" eller något liknande och starta spelet därifrån istället ...

Har du provat högerklicka och ta "öppna filens sökväg" eller något liknande och starta spelet därifrån istället ...

På spelikonen menar du?

Avinstallera spelet. Inaktivera ditt antivirusskydd och försök igen.

Vad använder du för operativsystem? Du kan behöva ladda ner och installera om DirectX om du använder Windows XP.

Vad använder du för operativsystem? Du kan behöva ladda ner och installera om DirectX om du använder Windows XP.

Såååå nära, nu fick jag fylla i cdkey. Det behövde jag inte sist, avinstallerade spelet, laddade ner nya directx och stängde av virusskyddet.

Men samma J*vla rutor kom upp igen, jag blir så arg....

Inga andra tips? Surt detta

Inte så bra att inaktivera antivirusskyddet, risken ökar då fort att pittorsen kan få in olika smittor i sin dator.

uffe_hudik

Inte så bra att inaktivera antivirusskyddet, risken ökar då fort att pittorsen kan få in olika smittor i sin dator.

han ska ju bara ha avstängt under installationen naturligtvis.

han ska ju bara ha avstängt under installationen naturligtvis.

Med dagens accelererande smittor, så innebär det ändå större risker, även om det "bara" kanske handlar om "några" minuter, även om jag förstår varför.

Med dagens accelererande smittor, så innebär det ändå större risker, även om det "bara" kanske handlar om "några" minuter, även om jag förstår varför.

Aja, men jag provade dom få minuterna utan och det var bra nära.

Men det fungerade ändå inte, men känner ingen till detta alls?

Slutar det med omformatering och ominstallation av XP eller?

Vill gärna slippa det!!

Intressanta men vet ej om jag förstår dom riktigt....

Verkar lurigt det här, jag sökte efter vissa tips på dll filer, men fann dom ej.

Hm, vet inte hur jag ska gå vidare direkt

Har du msvcrt.dll någonstans i datorn? Första länken handlar om att den kopieras från mappen C:\Windows\system32 till programmets mapp.

Enligt andra länken tillhör msvcrt.dll DirectX, så det första att pröva är väl att installera senaste versionen av DirectX. Februaris version av DirectX: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

Annars så finns det en lista på möjliga orsaker till felmeddelandet under Comments i inlägget Best solution, allt från dålig hårddisk till fel i Windows-installationen.

I tredje länken inlägg#4 länkas till något som kan behöva installeras.

Med ett nyköpt program bör du ju definitivt ha rätt till någon sorts support från programleverantören.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...