Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmar för information på kontor


Fraggelberget

Rekommendera Poster

Fraggelberget

Vi har en kund som vill ha 2 st lite större (32") skärmar för att kunna visa information om vad som händer under dagen, möten, besök osv.

Hur löser man detta på enklast, läs billigasteblush.gif, sättet?

 

Ska man ta en vanlig enkel pc med ex. powerpoint på och köra ut det till två monitorer via en signalsplitter och nätverket eller finns det bättre lösningar?

 

/Fraggelberget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spånar" högt bara:

Din lösning låter ju bra men kräver ju att man avsätter en dator för detta. En billig bärbar duger ju för detta. Hur ofta ska informationen uppdateras? Jag antar att om visningen gäller för kundens kunder så är det väl inte tänkt att de ska få se när man "fibblar" med att fixa en ny presentation?

 

Hur är placeringen av de båda? Högt, långt bort osv?

Kanske kan man nyttja den inbyggda kortläsaren för bildvisning?

(antar att sådant finns för "alla" TV numer?)

 

Med 4 SD-kort á 99 kr kan man låta två visa bilder (med informationen) medan man med de andra två kan förbereda för nästa dags aktiviteter från valfri dator med kortläsare. Kräver dock att man manuellt går och byter kort, men kräver å andra sidan ingen hårdvara i form av splitter, monitorkabel osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

En dator kostar ju inte mer än 2 500 i dag, så det är ju ingen stor kostnad.

 

Jag har nyligen gjort en liknande sak åt en arbetsplats och jag gjorde en webblösning, så presentationsdatorn visar en URL i fullskärm. Sedan har cheferna ett webbgränssnitt där de sköter vilken text och bilder som ska visas. Fördelen är att det är mycket enkelt för dem att ändra bilder/text utan att fysiskt vara på plats, och det var viktigt just för den arbetsplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är källan till kalendern?

 

En autoexport till Googles kalender, och sedan visa en websida med autorefresh 15 min kanske kan vara ett alternativ?

 

Visst går det att automatisera Powerpoint genom lite makron. Känns lite overkill men visst kan det bli ett intressant sätt.

 

Finns ju en hel del snygga kalendergadgets och hemsidor att använda sig av också, skulle nog ha valt den vägen själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...