Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
CatatoniC

Problem med webbkameror i MSN

Rekommendera Poster

Har problem med mina webbkameror i MSN. För ett par veckor sedan fungerade dom utan problem och har inte gjort några förändringar eller installerat nåt sedan dess. Har även gjort en systemåterställning till ett datum då jag vet att det fungerat utan framgång! Använder Windows vista och har även ominstallerat MSN Messenger. Hade två kameror sen tidigare, en inbyggd i min laptop och en Philips. Båda har fungerat tidigare och nu har jag köpt en creative, men inte den heller vill fungera. Problemet är att jag inte kan starta kamerorna i MSN och mina kontakter ser inte att jag har en heller, har valt att dom ska göra det.

Går jag in under verktyg och kamerainställningar så kan jag välja nån av de tre utan problem och ser att dom fungerar där! Men varför fungerar dom inte när jag samtalar med mina kontakter?

Tacksam för hjälp!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

problemet ligger nog inte hos dig!

Utan hos de som du chattar med.

Ni måste ha samma version, för att kunna kommunicera.

Efter den sista uppdateringen, är inte Windows Live bakåtkompatibel.

Så har jag förstått det.

Jag har det så med några av mina kontakter med!

Hoppas att detta förklarar det hela.

Mvh

Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej så skulle det kunna vara kanske! Men är det inte lite konstigt att det slutade fungera innan jag uppdaterade MSN? Om det då var mina kontakter som uppdaterat så borde det väl börja fungera när jag

uppdaterade till nyaste, om det nu var så att dom gjort det och därför inte fungerat? Får helt enkelt fråga vilken version dom har! :-)

Tackar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

gör det, troligen så räcker det nog också att du väljer en kamera som standardkamera för MSN

så att det inte blir ngt problem i Messenger att välja.

En tanke bara!

Mvh

Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

i ditt fall, skulle det kunna bero på att du har ett antal olika webbcams, med olika drivrutiner.

Om det är så att du autostartar dessa vid uppstart av datorn, kan det naturligtvis bli ngt fel. Avinstallera samtliga externa, och prova endast med den inbyggda och se om det blir ngn skillnad.

Mvh

Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bara den inbyggda webbkameran installerad nu, men det funkar ändå inte! Ska avinstallera MSN ikväll

och installera en äldre version så får vi se!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick ett problem igår när jag skulle installera en äldre version av MSN. Själva installationen gick bra, men när jag skulle starta programmet så fick jag upp ett fönster som sa att jag inte kunde köra Messenger för att jag hade en gammal version och måste uppdatera! Gick inte att gå runt det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hej,

förvånar mig inte!

Så har de gjort tidigare med de länkar som funnits ute, till ännu äldre versioner.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...