Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem när jag kopplat datorn till TV:n


trippelsjuan

Rekommendera Poster

trippelsjuan

Jag använder en vga kabel och separat ljudkabel. Men ljudet och bilden ligger på olika kanaler på TV:n.

Vad kan jag göra åt det?

 

Tack,

Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en vga kabel och separat ljudkabel. Men ljudet och bilden ligger på olika kanaler på TV:n.

Vad kan jag göra åt det?

 

Antingen använder du fel ingång för ljudet, eller så behöver du göra en inställning i TV'n för att tala om vilket ljud du ska använda. Vill du ha mer specifik hjälp behöver vi nog veta vilken TV du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

karlsson777

Antingen använder du fel ingång för ljudet, eller så behöver du göra en inställning i TV'n för att tala om vilket ljud du ska använda. Vill du ha mer specifik hjälp behöver vi nog veta vilken TV du har.

 

Jag har en philips LCD 32PF9631D/10

Och jag har gjort som jag har förstått efter manualen, men får det inte att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår då ifrån att du har kopplat in ljudet på ingången mellan HDMI2 och VGA kontakten.

 

Har du någon enhet inkopplad på HDMI2? Ljudet verkar gälla både för HDMI2 och VGA. Kan det vara så att TV'n tror att ljudet gäller för HDMI2 eftersom du har något inkopplat där? Prova i så fall att koppla ur den enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...