Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lurad vid E-handel


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Då var det dags efter år av hundratals beställningar via nätet så har jag nu stött på en affär där jag har betalt för en vara och inget händer. Försökt över 1 månad att få kontakt med dom via formulär på siten samt 3 olika mail adresser varav 2 inte existerade. Har också försökt ringa dom men ingen som svarar(ligger i England).

Har väl inte mycket till val än att vänta lite till men finns det något man kan göra åt detta? Rör sig om några tusen kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmäla.

 

Om möjligt via den betalningsmetod du valt stoppa betalningen till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Polisanmäla är ett alternativ. Frågan är hur mycket pengar det ska röra sig om innan Polisen tar upp jakten. Dom sållar rätt hårt bland ärenden. Känns ibland som fotbollshuliganer är av högre prioritet än allt annat. Då kan dom dra igång ordentligt med tio piketer vid fotbollsarenan.

 

Ringer man själv i andra ärenden så får man till svar att dom får se när dom har tid.

 

Vidare kan man fråga sig hur många anmälningar som kommit in mot företaget?

 

Det ska väl vara ett antal innan Polisen alls intresserar sig för ärendet. Dessutom rör det sig om ett utländskt företag. Ett fall för Interpol som jobbar mot utlandet?

 

Jag skulle hört med Konsumentombudsmannen. Skicka ett mail dit och berätta. Dom är bra på att vägleda och ge råd om vad dom tycker du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Tack för tipsen. Får göra det efter någon veckas väntan till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett polisens inställning till det hela så är en polisanmälan alltid bra att ha i diskussionen med inlösensföretag, bank, försäkringsbolag etc.

 

Vilken butik var det?

Vilken betalningsmetod använde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weee, fick idag svar från dom efter ett dussintal mail och försök att nå dom på telefon. Tog dom bara totalt 43 dagar att svara vilket jag tycker är helt orimligt.

We expect to receive your order tomorrow, once received it will ship on a priority international shipment to you.

 

Sorry for the delay, we have experienced unexpected long delays from the Oakley RX lab.

Beställde från http://www.rubensmenswear.com/ vilket jag aldrig någonsin kommer beställa från igen. Får bara hoppas dom håller vad dom säger nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vad bra att det verkar ha löst sig.

 

Jag vill bara rekommendera att man även kan vända sig till Svensk Handel. Dom har även en Varningslista där fastställda oseriösa och blufföretag finns listade. Så där kan ju man alltid kolla innan man beställer från "nytt" internetföretag.

http://www.svenskhandel.se/Vi-arbetar-med/Sakerhet/Varningslistan/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...