Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Elitebook eller Macbook Pro


HomerSimpson

Rekommendera Poster

HomerSimpson

Jag är på jakt efter en dator som räcker några år. Samtidigt så vill jag köpa BRA kvalitet. Ett annat krav är HÖG upplösning på skärmen. Jag använder nu en bärbar från HP (workstation-modell) så jag har goda erfarenheter av HP!

 

De jag väljer emellan i nuläget är dessa:

 

* HP ELITEBOOK 8740W CI7 2.66 4GB/500 17# W7P

http://www.dustin.se/pd_5010443165.aspx

 

* 15-tums MacBook Pro

2,66 GHz Intel Core i7-processor

500 GB hårddisk (5400 varv/minut)

Intel HD-grafik

NVIDIA GeForce GT 330M-grafikprocessor med 512 MB GDDR3-minne

Högupplöst 1680 x 1050, glänsande eller reflexfri, finns som tillval

 

Jag kan köra OSX tillsammans med Windows 7 i MAC'en!

 

Har ni några erfarenheter/synpunkter på dessa produkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på om du är beredd på förändring :D

 

är stor skillnad på en hp(som du är van vid) och en macbook

 

jag testade och köpte en macbook pro 13" har länge kört windows & linux och ville ge mac os en chans, jag kom aldrig att gilla mac os även om macbook är en kanondator. köpte mig en sony vaio istället och är helnöjjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

"HP (workstation-modell) så jag har goda erfarenheter av HP!"

Jag sitter själv med en HP nw8000 på jobbet så jag har också goda erfarenheter av HPs workstations. Men jag tolkar det enbart som att HP har hög kvalitet på sina workstations. Vill du ha samma kvalitet som på din gamla workstation blir det att köpa en ny workstation. Gissar jag. Tex.

den du själv föreslagit som jag dock ser har en nackdel: Vill du köra pålitliga XP, det du är van vid så finns bara 64-bitars varianten. 64-bitars XP vilket jag själv testat. Och lagt ner pga brist på drivare till min skrivare HP Laser Jet 1020. Det finns mycket lite drivare till XP-64-bit. Skulle ta

http://www.dustin.se/pd_5010212939.aspx

som levereras med vanliga 32-bit XP.

MAC OSX som jag kört hemma är annorlunda. Finns lämpliga program för det du ska använda datorn till? Är du beredd lära dig ett nytt OS? MACOS eller Windows7. Ingen större skillnad i omställning. För egen del tyckte jag OSX var lättare använda än Vista...(Kör normalt bra linuxreleaser hemma med KDE grafik, föredrar det framför både OSX och Windows)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...