Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS3 och ljud och bildanslutningar


cezone

Rekommendera Poster

Jag kommer nu snart ha en PS3 slim med över 200 gb hårddisk.

Ser att det inte finns vanliga RCA-anslutningar som på DVD-spelare m.m. Men jag vill koppla den till min stereo med RCA-anslutningar. Ska jag då använda AV-sladden som jag får med PS3:an? Kan man både ha AV-anslutningen och HDMI-anslutningen på sin PS3:a utan att det kommer att göra nått värre "väsen" av sig i bild och ljud?

 

Får väl svar om ca 18 dagar eller nått om jag provar själv. Men skulle gärna veta om någon där ute vet nått om detta.

 

Jag har INTE HDMI på min stereo

Jag har bara en stereo från 80-talet och den ska bytas ut snarast. Men frågan är dock nu aktuell innan jag skaffar mig en stereo/5.1-förstärkare med HDMI-anslutningar.

 

Jag tackar varmast på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder hdmi för bild och toslink för ljud på min ps3. Det fungerar bra. Det ligger någon inställning någonstans som berättar vilken utgång man vill använda för ljud.

 

Så kan du ansluta kablarna så tror jag att du kan få ljud dit du vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm... Problemet löst!

Det finns en "multikabel" med för bild och ljud. Om jag använder den så kan jag få ljud till stereon och den följer med PS3:an....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder hdmi för bild och toslink för ljud på min ps3. Det fungerar bra. Det ligger någon inställning någonstans som berättar vilken utgång man vill använda för ljud.

 

Så kan du ansluta kablarna så tror jag att du kan få ljud dit du vill ha det.

 

Tack!

 

Såg det på ett annat forum Varför sökte man inte först och ställde frågan sedan?

 

Nä Jag är tydligen inte så "smart" som jag borde i frågan. Men att koppla saker och ting är jag en "fena" på!

 

Simma lungt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...