Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Öppna ny form i main form

TwistR

Recommended Posts

Tja, ganska dålig titel då jag inte visste vad jag skulle skriva men men.

Det är så att jag har flytta mig från basen i XNA 2D och 3D programmering till windows app i c#.

Jag har testat lite genom att typ göra en inloggning men jag ska dra ett annat exempel istället för att lättare förklara vad jag menar.

Det är så att när programmet startar så startas även Form1, Form1 består här av en textbox + 1 knapp. När jag sen trycker på den knappen så vill jag att allt i form1 försvinner och sedan skrivs det ut en label med texten som jag skrev in i min textbox.

Just nu i mitt inloggningsprogram så kommer login formuläret upp, jag skriver in user samt pass och skickas vidare för att se så informationen stämmer, men när den stämmer så stängs login formuläret ner och då startas main formuläret istället.

Det jag undrar är vad man gör / hur man gör för att man ska kunna ha programmet i körning hela tiden. Man skulle säga att det jag vill veta är hur man gör en standard meny där jag trycker på Option sen kommer en annan meny upp där jag kan ställa in Options utan att man stänger och öppnar ett nytt formulär.

Tack om du orkade läsa allt :/

Mvh En rätt så nybörjare inom c#

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...