Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sifferkod nätverk!?


Pellepop

Rekommendera Poster

Hejsan igen datavänner!Alla tidigare problem o frågor har löst sig,med bla alla förslag o ideer härifrån..det tackar vi för!Tänk att på 90 talet så fattade gubben allt tekniskt som kom ivägen..bla annat komplexa billjudinstallatuioner:-)Men nu mer så tror jag på fullaste akllvar att min tekniska del i hjärnana har skrumpnat;-)Nu till tre frågor..FÖRSTA:När man installerar nätverk så får man en kod man ska slå in i de andra datorerna på nätverket för att få kontakt.Var slår man in den sifferkombinationen?Om man har två förmodar jag man ska slå in den andra datorns kod i vise verse?ANDRA:När jag försöker att logga in på den dator som visas på playstatuion 3 som hittat på nätverket så får jag en kombination frfån playstation,var ska jag slå in den på dator?Står följande kodexempel:"PS3 9**"TREDJE:Ibland så möts jag med uppmaningen att jag inte har adminastritinsrättigheter på dator(ej amdiminstratör)!?Händer både på min 17"Thoshiba o min 11" Asus?Är det för att jag inte har nån inloggningskod,eller..?Många frågor o funderingar.Hoppas nån kan hjälpa gubben!/Pellepopp 48 år(SUCK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan igen datavänner!Alla tidigare problem o frågor har löst sig,med bla alla förslag o ideer härifrån..det tackar vi för!Tänk att på 90 talet så fattade gubben allt tekniskt som kom ivägen..bla annat komplexa billjudinstallatuioner:-)Men nu mer så tror jag på fullaste akllvar att min tekniska del i hjärnana har skrumpnat;-)Nu till tre frågor..FÖRSTA:När man installerar nätverk så får man en kod man ska slå in i de andra datorerna på nätverket för att få kontakt.Var slår man in den sifferkombinationen?Om man har två förmodar jag man ska slå in den andra datorns kod i vise verse?ANDRA:När jag försöker att logga in på den dator som visas på playstatuion 3 som hittat på nätverket så får jag en kombination frfån playstation,var ska jag slå in den på dator?Står följande kodexempel:"PS3 9**"TREDJE:Ibland så möts jag med uppmaningen att jag inte har adminastritinsrättigheter på dator(ej amdiminstratör)!?Händer både på min 17"Thoshiba o min 11" Asus?Är det för att jag inte har nån inloggningskod,eller..?Många frågor o funderingar.Hoppas nån kan hjälpa gubben!/Pellepopp 48 år(SUCK)

 

1. Handlar detta om att du vill komma åt dina dator genom ditt PS3?

2. Jag gissar på att du har Windows Vista eller alternativ Windows 7 på datorn/datorerna.

3. När du pratar om en sifferkombinaton antar jag att du pratar om den kod man får när man skapar en hemmagrupp?

 

Om du bara vill att du ska kunna komma åt varandra i nätverket brukar det räcka att man delar ut saker och loggar in som den användare som finns på den dator du delar ut saker på. alltså om du har två datorer; dator 1 och dator 2, dator 1 delar ut en mapp som heter "delad". Då måste Dator 2 skriva in Dator1:s användarnamn som inloggningsnamn och lösenord.

 

Ditt PS3 kommer behöva någon form av media center för att kunna spela upp saker från datorn och ha rätt rättigheter för att kunna komma åt dom, vilket oftast fixas automatiskt när du kopplar upp mot en mediaserver. Själv tycker jag att TVersity (http://tversity.com/) som är ett gratis mediacenter program fungerar klockrent med PS3.

 

Hoppas detta hjälpte lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!Första problem löst!För att man ska kunna få kontakt med alla datorer inom nätverket,så ska man ha windows brandvägg aktiverad inledningsvis(All automatisk programvara ligger visst däri.Hade telia aktiverad)Nu så får ALLA datorer inom mitt nätverk kontakt med varann!Man knappar in den andra datorns nätverkskod,o vips så har man kontakt med den andra datorn.Alla får då samma kod.Problem med att ps3 ska få kontakt med datorerna kvarstår.Har hittat ett tips i en datortidning´.Där står att man ska "linka ihop"dator o ps3 inledningsvis för att upprätta kontakt(sen så tror jag man kan köra trådlöst.Ska prova o se.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...