Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fick ett "Trevligt" mail idag


Laso

Rekommendera Poster

Dessa "snyftmail" brukar dimpa ner några ggr per år, och nu är det alltså dags igen.

 

Jag kontaktar dig på uppdrag av vår avlidne klient, en medborgare i ditt land och de investeringar som han gjort med våra investeringsbank.

 

Den 15 juli 2001 deponerats vår klient som var ett guld och råolja handlare summan av fyra miljoner amerikanska dollar under en portföljförvaltning av våra investmentbanken i 4 år och deponering förföll den 15 i juli 2005 med över 98% tillväxt som uppgår till totalt sju miljoner Nine Hundred och tjugo tusen amerikanska dollar. Detta medel har sedan mognat och förlängningen av skulder om de medel som har löpt ut

 

Vår kund dog i december 2005 vid en ålder av 81 vid den tiden var han slutföra skilsmässa förfaranden av hans fyra decennium långa äktenskap. Vår kund inte ange sin närmaste anhöriga eller förmånstagare till hans enorma egendom eftersom han var en föräldralös och har inga barn och alla ansträngningar att finna sin närmaste familj har misslyckats.

 

Det främsta skälet att kontakta dig är att du ska stå i som en efterträdare eller en anhörig till den stora gården av vår avlidne klient. Jag garanterar dig att detta skulle ske enligt en legitim ordning om jag kan få ert samarbete och absolut sekretess.

 

Om du befinner dig kan arbeta med mig om detta, komma tillbaka med mig för ytterligare information om hur man ska gå med: Ditt fullständiga namn och adress, din plats och födelsedatum, ditt privata telefonnummer och yrke: eugasset AT aim.com Vänligen om du inte är intresserad av detta förslag vänligen ta bort denna post och jag kommer inte kontakta dig igen på grund av den känsliga karaktären på denna process.

 

Väntar du snabbt svar.

 

F. Delaine

 

Förutom ett flertal kraftiga grammatik-fel, och en lite tvedtydlig historia, är det ändå lite kul att läsa dessa skojarmail.

Men frågan är, hur många idag som går på dessa bluffmail?

Troligen finns det många som fortfarande gör detta.

 

Avsändaren är skriven som en fransk avsändare, mottagare står som "undisclosed-recipients".

 

Några andra som brukar få liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Har fått ett par de senaste dagarna. Här är dagens mail.

Om någon går på dessa bluffar så borde de omyndigförklaras (eller gå med i ett pyramidspel, när de ändå är igång och skiter i sina pengar =)

Hello,

 

I have emailed you earlier without a response. In my first email I mentioned about my late client whose relatives I cannot get in touch with.

I am compelled to do this because I would not want the bank to push my clients funds into the bank treasury as unclaimed inheritance.

 

This mail is written and intended to solicit your assistance to be presented as related by blood relation to my Late Client since you are a foreigner and only a foreigner can lay claims on this inheritance. The Governing Body of the Bank has contacted me on this matter and I am yet to provide the related by blood relation to lay claims to the Fund. Under a clear and legitimate agreement with you, I shall seek your consent to be presented as the related by blood relation so that my late Client's Fund will not be Confiscated by the Bank and pushed into the bank treasury as unclaimed bills.

 

For the sake of Transparency on this matter, you are free to make immediate contact for further clarification and explanation on this matter. I will need you also to reconfirm your full name and contact telephone number to ascertain the fact that I am dealing with the right person.

Thank you very much for your anticipated acceptance while we expect your prompt response to this matter as the urgency demands.

 

Yours faithfully,

 

John Palmer.

London - United kingdom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom verkar det vara i princip den enda typen av spam som tar sig igenom spamfiltret. Måste vara kraftfullt innehåll i breven...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Hans slutkommentar sammanfattar det hela ganska bra (gäller även de som fastnat i MLM-träsket)

 

"Brevbluffarna bygger på att locka fram allas vår önskan om att bli rika. Hoppet om att vinna och att lyckas i livet. Vem vill inte bli lycklig och rik"

 

Det är ju förstås bara de lataste och mest korkade som går på dessa "genvägar" till lycka och framgång. Det går fint att lyckas i livet med lite energi och investering i sin egen kompetens (att sen skatterna snor större delen av ens prestationer är en annan historia ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Jag har sluppit dessa "nigeriabrev" ganska länge nu.

Skall man tycka synd om eller skratta åt de stackare som går på dessa bluffar? Jag lutar mest åt att tycka synd om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Skall man tycka synd om eller skratta åt de stackare som går på dessa bluffar?

Jag tycker mest synd om oss andra, det är ju i slutändan vi som får betala för deras personliga konkurser. I det socialdemokratiska Sverige (även om vi inte har dom vid styret just nu) så går alltid idioterna helskinnade ur sina misstag och alla får gemensamt betala för dem. Välfärd kallas det visst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hehe, då var det dags igen, jag är Miljonär, hurra hurra :D:thumbsup:.

 

 

Du Vann har en miljon EURO

 

Denna post är att meddela dig att din e-postadress knuten till ett referensnummer: EG/069713160012 och en Serial nr: 2443-05 har vunnit ett pris Summa av € 1,000,000.00 (en miljon euro bara).

 

I ett E-Sweepstakes program hölls i vårt företag - freelotto internationella främjandet, ÅR FYND 2010.

 

Kontakta fordran officer genom nedan anges kontaktinformation.

 

Kontaktperson: Michael Van Holmes

TEL: +31-685-225-882

Direkt E-post: freelottocustomers@aol.nl

 

vänliga hälsningar,

fru Larrau Giorgio Sandi

PR Officer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

På min gamla mailaddress fick jag MÅNGA scams. Det "roliga" var att de började trilla in, typ tjugo om dagen, strax efter att jag bråkat med en idiot till ex-vän. Visst blir man trött på folks omogenhet ibland...?

Och jag tror det är mest äldre som går på breven. FAST det kan ju vara en fördom också. Det finns rätt så många naiva inom de flestra åldrar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Here we go!

 

Google Corporation

Peter House

Oxford Street

Manchester

M1 5AN

United Kingdom

HAPPY GOOGLE ANNIVERSARY

On the 4th of September 1998, Google was incorporated as a privately held company. Google Corporation

is one company that earns its profit mainly from advertising using their very own Google search engine,

Gmail, Gala, Sify, e-mail service Google Maps, Google Apps, Orkut social networking and YouTube video

sharing, which are all offered to the public for free.

We wish to congratulate you once again, for being selected as a winner in the ongoing Happy Google

Anniversary Promotion. Hence we do believe with your prize, you will continue to be active in your

patronage to Google.

A Bank Draft will be issued in your name by the Google Promotion Board, you have therefore won the

entire sum of {Six Hundred and Forty Thousand Great British Pounds} and also a certificate of claim price

will be sent alongside your Bank Draft

CONTACT CLAIMS OFFICE:

Google Promotion Board

Email: mr.jrosenberg01@googlemail.com

Alternative E-mail: mr.jonrosenberg@gmail.com

Do e-mail the Claims office at once with the Verification and Funds release form below for validation of

your prize and to avoid unnecessary delay.

VERIFICATION AND FUNDS RELEASE FORM

.Residential Address:

.Tel (Mobile):

.Nationality/Country:

.Full Name:

.Age/Sex:

.Occupation/Position:

.What is your comment on Google?

You are advised to contact the Claims Office with the following details (Ref NO: GC/468-642GC/P, Batch:

GC064WIN)

Congratulations from the Staffs & Members of Google Board Commission.

Eric Schmidt

Chairman of the Board and Chief Executive Officer

©2010 Google Corporation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...