Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får ljud, men inte bild


Anders3

Rekommendera Poster

Har plötsligt fått problem med att spela upp dvd-film på min dator. (Har två olika dvd-spelare på datorn, varav en brännare.)Har Vlc, Nero show time och Power Dvd installerade. Ingen fungerar, får ljud men ingen bild. Testade precis Svt play och det fungerade. Var kan problemet ligga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilket Windows kör du?

har du installerat/avinstallerat ngt nyligen i samband med att bilden försvann?

Uppdaterat drivrutiner för ditt grafikkort?

Körde du SVT Play via webbläsare?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilket Windows kör du? XP

har du installerat/avinstallerat ngt nyligen i samband med att bilden försvann? Det enda jag kan komma på var windows Fix it centerUppdaterat drivrutiner för ditt grafikkort? Har uppdaterat drivrutinerna

Körde du SVT Play via webbläsare? JAMvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag trpor att det enklaste sättet är göra en systemåterställning till ett datum före du körde FixIt Center, om det nu var det som ställde till det. Men välj en tidpunkt då du är säker på att det fungerade.

Instruktion i länken.

http://support.micro...om/kb/306084/sv

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina svar Mats.

 

Har provat systemåterställning, men det hjälpte inte.

 

Mvh

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Prova först att associera VLC player, (version 1.0.5 senaste), med de filmer som du har på datorn.

Fungerar det inte, är det troligt att du behöver avinstallera VLC, helt. Installera om den, kan tänkas att, om du har WMP, installerat att den nu angetts som systemets "standardspelare", och att i det fallet då saknas nödvändiga codecs.

Det är också viktigt att du stänger ner alla autostartade film/video codecs vid uppstart.

Kan rekommendera K-Lite som ett bra Codecpaket.

http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...