Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappar mycket ping i ett trådlöst nät


Anden

Rekommendera Poster

Hej

Har problem med mitt trådlösa nät, jag tappar väldigt mycket paket om jag försöker pinga ca 30% om jag pingar min router. Jag har comhem som internetleverantör och jag kör internet via kabeltvn och jag anväder modemet som jag fick med ett Netgear CG 3100. Operativsystemet är Windows 7 på datorn.

Jag har försökt ändra en del inställningar men inget jag gjort har hjälpt.

Är det någon som vet vad detta kan vara?

 

En annan fråga: Hur mycket ping är det ok att tappa?

När jag sitter med kabel till modemet så tappade jag ca 4% 1417 av 30352 när jag pingade en internetadress, är det OK eller förmycket?

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du berättar ju inte vad du har prövat med för något för att förbättra det trådlösa nätverket, men standard är ju att pröva sig igenom samtliga 13 möjliga kanaler i routern och att pröva med olika placeringar av router och antennen till det trådlösa nätverkskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har problem med mitt trådlösa nät, jag tappar väldigt mycket paket om jag försöker pinga ca 30% om jag pingar min router. Jag har comhem som internetleverantör och jag kör internet via kabeltvn och jag anväder modemet som jag fick med ett Netgear CG 3100. Operativsystemet är Windows 7 på datorn.

Jag har försökt ändra en del inställningar men inget jag gjort har hjälpt.

Är det någon som vet vad detta kan vara?

 

En annan fråga: Hur mycket ping är det ok att tappa?

När jag sitter med kabel till modemet så tappade jag ca 4% 1417 av 30352 när jag pingade en internetadress, är det OK eller förmycket?

/A

 

Hej,

paket förluster över ca. 10% leder oftast till störningar och datorn klara ej att reparera paketen.

Men anledningen till paketförluster är ju en helt annan sak, det beror ju som oftast på vem du kör mot.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...