Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera skärmar ( Windows XP)


sanoka

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en dator med ett grafikkort som har plats för två skärmar, det funkar bra när jag kopplar två skärmar men jag vill ha olika backgrundsbilder på dem skärmarna jag har kopplat till datorn, kan man göra detta? Jag har windows xp professional.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en dator med ett grafikkort som har plats för två skärmar, det funkar bra när jag kopplar två skärmar men jag vill ha olika backgrundsbilder på dem skärmarna jag har kopplat till datorn, kan man göra detta? Jag har windows xp professional.

 

Hejsan!

Har du testat http://www.realtimesoft.com/ultramon/ ?

dock är det inte gratis men går att testa, eller så kan du klippa ihop dina egna bilder och göra dom lika stora som din totala skrivbordsyta. Men UltraMon är rikitgt bra för där får du även ett startfält där du kan ha dina fönster för den specifika skärmen. Rekommenderar att du testar det och ser hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu köpte jag en dator som har 3 grafikkort och plats till 6 skärmar, kan man mäta totala skrivbirdsyta och sen klippa egna bilder och göra dem lika stora som hela ytan? Eller finns det ett program för sånt?

 

Tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...