Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Viloläge trots allt avstängt?


rassau

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har stängt av precis ALLT, förutom att skärmsläckaren ska gå igång efter en halvtimme. Men trots att allt är avstängd går den ner i viloläge, VARFÖR? Vad är fel?

Riktigt irriterande är det, jag vill inte att den ska gå ner i viloläge, det räcker med en skärmsläckare för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag har stängt av precis ALLT, förutom att skärmsläckaren ska gå igång efter en halvtimme. Men trots att allt är avstängd går den ner i viloläge, VARFÖR? Vad är fel?

Riktigt irriterande är det, jag vill inte att den ska gå ner i viloläge, det räcker med en skärmsläckare för min del.

 

Är detta en PC eller Mac? Vilket operativsystem använder du på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det hjälpte inte. Jag kör Windows Vista på en laptop. En PC alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du ställt in ngt energisparschema?

Har du provat att ev. reparera din energisparfunktion.

Du kan prova här.

Microsoft Fix it Center Online

Mvh

Mats H

 

Hej, jo jag har gjort ett energisparschema. Jag kan inte ens göra en defragmentering för efter en stund stängs ju allt av som sagt. Men ska prova din länk nu se om det hjälper. Om inte, då är det ju nåt riktigt konstigt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr inte det programmet kan lösa problemet. Så åter till början med problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du rengjort din dator på ett tag, skulle ev. kunna röra sig om överhettning med.

Du har ju en Laptop, de blir ju snabbt täta.

 

Om du ej gjort rent på ett tag, rekommenderar jag Tryckluft på burk, finns hor de flesta hemelektronikbutiker.

Kom ihåg att låta datorn svalna till rumstemp, och ta ur batteriet, innan du rengör, pga kondens.

Läs noga instruktioner om avstånd osv.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...