Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LCD-Samsung LE40 658 filformat mm


Cornel

Rekommendera Poster

Vill bara tala om köp på internet av Tv, det kan bli en lång process om Tv blir inlämnat på reparation. Oftast skickar internet butiken till tillverkaren som befinner sig ute i världen, och det kan ta mer än en månad att få Tv tillbaka, över detta ger dom inte ut nåt lånne Tv. Med andra ord utan Tv hur länge som helst!

Själv har jag en fråga,vet Ej om det passar min fråga här i denna tråd men jag gör det ändå :-)

Har köpt igår en LCD-Samsung LE40 658 serie demo ex. (har fått bra kritik) Var nyfiken hur bra och funktionell den är, men tyvärr inte helt nöjd. Att det inte finns att välja bild storlek, att den kan inte läsa video-img-filer en del andra format, från en extern hdd, att inte kan jag ställa in TV-n för hemmabruk för att få bättre prestanda. Det trodde jag inte.

Då undrar jag om nån där ute på tråden vet vilken FIL-FORMAT den modellen kan läsa från extern hdd,usb mm? Öppnar jag källan med media player o vill söka och köra igång en img film (först måste jag gå till titel längst upp i menyn) accepterar inte detta hoppar detta kommando till musikvideo eller bara musik. Står inget om detta i manualen.

Detta börjar bli rolig, bläddrar jag mellan kanaler då hörs en klick ljud som är irriterande, viste inte varifrån den kommer. Men jag tror att på nåt sätt att signaler från fjärren till Tv påverkar motorerna från ställbara sängar. Programversion på tvn är: T-CCHL7DEUC-1007.1

Är det nån som kan hjälpa mig med detta skulle vara glad och tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tala om köp på internet av Tv, det kan bli en lång process om Tv blir inlämnat på reparation. Oftast skickar internet butiken till tillverkaren som befinner sig ute i världen, och det kan ta mer än en månad att få Tv tillbaka, över detta ger dom inte ut nåt lånne Tv. Med andra ord utan Tv hur länge som helst!

Detta gäller tyvärr inte bara för internet butiker. Jag skulle säga att alla leverantörer skickar iväg apparaterna för reparation hos tredje part. Tiden det tar är densamma.

 

Dock så ska man inte acceptera längre tid än 3v. Konsumentköplagen säger att reparation ska ske inom skälig tid. ARN har slagit fast att skälig tid är 3v. Att följa ARN är inte tvingande, men de flesta seriösa aktörer följer deras beslut.

Skulle en reparation dra ut på tiden så måste man själv säga ifrån och hänvisa till Konsumentköplagen och ARN samt tala om vad man vill ska hända, tex kräva omgående leverans av sin reparerade vara eller likvärdig ersättningsprodukt. Tycker leverantören att det blir för dyrt kan de eventuellt komma med ett motbud, tex en lånetv eller någon ekonomisk ersättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående två inlägg är flyttade från tråden //eforum.idg.se/topic/219748-ny-lcd-men-vilken/ eftersom en annan fråga började diskuteras.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...