Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skolarbete


snygg423

Rekommendera Poster

Ska vara färdig med webbdesignkursen nu men jag är inte så high på det så undrar om någon kan hjälpa med att göra en väldigt simpel hemsida till mig i dreamweaver. Deadline har igentligen gått ut så snarast möjligt hade varit kanon. Temat är frivilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="Author" lang="se" content="eforum"><meta name="description" lang="sv-se" content="Detta är en uppgift jag inte orkade göra själv därför får jag det betyg jag förtjänar"><meta name="keywords" lang="sv-se" content="lathet, lättja, fusk, intellektuell tomhet, skoluppgift">
<title>Designexempel</title>
<style type="text/css">
<!--
#container { background: #fff; 	margin: 0; padding:10px; padding-bottom:0; } 
#header { padding: 20px; background-color: #9CFC9E; } 
#header h1 { margin: 0; } 
#navigation { float: left; width: 100%; background: #333; margin-top:2px;} 
#navigation ul { margin: 0; padding: 0; } 
#navigation ul li { list-style-type: none; display: inline; } 
#navigation li a { display: block; float: left; padding: 5px 10px; color: #fff; text-decoration: none; border-right: 1px solid #fff; } #navigation li a:hover { background: #383; } 
#content { clear: left; padding: 20px; } 
#content h2 { color: #000; font-size: 160%; } 
#footer { height: 20px; width:100%; background: #ccc; text-align: left; }
-->
</style>
</head>

<body>

<div id="container">
<div id="header">
	<h1>
		Min webbplats
	</h1>
</div>
<div id="navigation">
	<ul>
		<li><a href="#">Start</a></li>
		<li><a href="#">Om oss</a></li>
		<li><a href="#">Tjänster</a></li>
		<li><a href="#">Kontakt</a></li>
	</ul>
</div>
<div id="content">
	<h2>
		Sidrubrik
	</h2>
	<p>
		Lorem ipsum dolor sit amet consect etuer adipi scing elit sed diam nonummy nibh euismod tinunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volut. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.
	</p>
	<ijuststolethis value="Jag orkar inte lösa egna uppgifter"/>
	<p>
		Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
	</p>
	<p>
		Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat.
	</p>

</div>
<div id="footer">
	  © 2010 Eforum Kicks Ass dot net | <a href="http://eforum.kicks-ass.net/">eforum.kicks-ass.net</a>
</div>
</div>

</body>
</html>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ska vara färdig med webbdesignkursen nu men jag är inte så high på det så undrar om någon kan hjälpa med att göra en väldigt simpel hemsida till mig i dreamweaver. Deadline har igentligen gått ut så snarast möjligt hade varit kanon. Temat är frivilligt.

 

Klar med kursen och vet inte hur man gör? Vad är det för dålig kurs du hittat? Tipsa gärna, så inte fler gör samma misstag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, lyssna inte på Mr Andersson. Lämna bara in det som jag postade*.

Berätta sen gärna vad betyget blev ;-)

 

 

* Läs koden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, lyssna inte på Mr Andersson. Lämna bara in det som jag postade*.

Berätta sen gärna vad betyget blev ;-)

 

 

* Läs koden...

 

Hade inte ens fått G för den om jag så tog bort dina comments.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad är problemet, om det är så lätt?

Du har ju inte ens lyckats formulera vad det du behöver hjälp med...

Vad menar du/din lärare med simpel "hemsida" (f.ö. ett väldigt 90-talsbegrepp)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"simpel hemsida till mig i dreamweaver. Deadline har igentligen gått ut så snarast möjligt hade varit kanon. Temat är frivilligt."

 

 

Börjar undra vem som igentligen är efterbliven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen så är väl ingen det såvitt jag vet...

Vad är det som du behöver hjälp med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte ens fått G för den om jag så tog bort dina comments.

 

Fusk hjälper dig inte i livet ( om man skall hårddra det).

 

Det Cluster gav dig är en bra layoutmall för att bygga upp en hemsida. Design sköter man sedan med CSS.

 

Köp ett tema om du vill komma lätt undan. www.themeforest.com, och inga påhopp i forumet, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar undra vem som igentligen är efterbliven.

 

Säger som Jonas_B, INGA påhopp mot varandra i forumet tack, inget som vi accepterar här i Eforum.

Så slipper vi hålla på med pekpinnar, varningar och sådant, onödigt och dumt.

 

 

//gästen - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...