Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp fortfarande artifekter, flimmer med mitt 5850


nickerunesson

Rekommendera Poster

nickerunesson

Hej flimmer eller artifekter har kommit tillbaka igen när jag spelar spel vad kan vara felet? kan nätaggregatet vara för dåligt för mitt XFX radeon hd 5850 1 GB XXX ? det är ett AXP 630 watt nätagg ? kram Nicklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artefakter beror oftast på värmeproblem, minnesproblem eller att grafikkortet helt enkelt håller på att lägga av.

 

När det gäller AMD's nya 5xxx serie så hade de dock problem med artefakter redan när de kom. AMD lanserade efter ett antal veckor en drivrutin som skulle lösa problemet, men vad jag förstår löser denna drivrutin inte alla problem eftersom denna fråga fortfarande är rätt vanlig.

 

Jag rekommenderar dig att prata med din leverantör alternativt bevaka AMD's hemsida och/eller forum för en lösning på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nickerunesson

Hej jag har läst om att catalyst 9.10 är den drivrutin som tar bort flimmer streck m.m och jag installerade den i förrgår och jag upplever inget problem sen i förrgår. Hoppas problemet har löst sig nu iaf Mvh Nicklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nickerunesson

Hej vilken ati drivrutin hade amd/ati släppt för artifekter,flimmer

,steck ? jag skulle gärna vilja veta vilken det är. den kan ju hjälpa mitt kort vem vet ? Mvh Nicklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...