Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband iPhone?


Jepqe

Rekommendera Poster

Tjenare gott folk!

 

Idag har jag en iPhone med Telias abonnemang "Till vänner" (utan något internetabonnemang).

 

Jag undrar helt enkelt om jag kan köpa till Bredbandsbolagets mobila bredband och använda det till min iPhone, trots att jag ringer med ett Telias abonnemang.

 

Tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Tjenare gott folk!

 

Idag har jag en iPhone med Telias abonnemang "Till vänner" (utan något internetabonnemang).

 

Jag undrar helt enkelt om jag kan köpa till Bredbandsbolagets mobila bredband och använda det till min iPhone, trots att jag ringer med ett Telias abonnemang.

 

Tack :-)

 

Du måste i så fall sätt i BBB's SIM-kort i telefonen och jag är nästan helt säker på den är låst till Telia.

 

Varför inte lägga på tjänsten mobilt bredband på ditt Telia-abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack!

 

Anledningen är att bredbandsbolaget är dem ända som har obegränsad suft(vad jag har hittat), och det kostar typ 200:-(billigt). Hos telia får man ju typ 10 gig surf för samma pris..... Jag måste ha obegränsat annars fungerar det inte, och jag vill inte lägga ut en förmögenhet heller :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Okej tack!

 

Anledningen är att bredbandsbolaget är dem ända som har obegränsad suft(vad jag har hittat), och det kostar typ 200:-(billigt). Hos telia får man ju typ 10 gig surf för samma pris..... Jag måste ha obegränsat annars fungerar det inte, och jag vill inte lägga ut en förmögenhet heller :-)

 

Som jag förstår dig så vill du använda din iPhone som ett modem till datorn? Då hade jag skaffat ett mobilt bredband där USB-modem ingår, tex BBB eller Telenor (som är de enda som har obgränsad surf) och inte använt iPhone som modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...