Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlines fråga


Ech

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av dessa inlines Powerslide Inlines Phuzion 8 eller 9

 

8:an har 3 hjul 110mm höga och 9:an har 4 hjul med samma stl, är lite sugen på 9:an och 4 hjul men vis av erfarenhet och grenar och stenar som trasslar in sig mellan hjul och skena så såg jag att 8:an med sina 3 hjul hade betydligt större avstånd mellan just hjulet och skenan.

 

Men hur påverkar det åkningen med ett hjul mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har erfarenhet av dessa inlines Powerslide Inlines Phuzion 8 eller 9

 

8:an har 3 hjul 110mm höga och 9:an har 4 hjul med samma stl, är lite sugen på 9:an och 4 hjul men vis av erfarenhet och grenar och stenar som trasslar in sig mellan hjul och skena så såg jag att 8:an med sina 3 hjul hade betydligt större avstånd mellan just hjulet och skenan.

 

Men hur påverkar det åkningen med ett hjul mindre?

 

Rent teoretiskt bör väll motståndet mindska, då du slipper ett kullager som annars bromsar farten. Hur detta ter sig i praktiken ska jag dock låta vara osagt.

 

Man kan även fundera över hurvida ett högre antal hjul minskar vibrationerna som annars skett då hjulen åkt ner i dessa små gröpper, med fler hjul minskar risken då alltid något hjul är i nivå med marken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man tävlar nog på 4 eller fler hjul, men jag undrar hur mycket skillnad det blir på att köra på 3, då det borde vara lite mer lättmanövrerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...