Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rapportera in i Accessdatabas utan att öppna Access?


John10

Rekommendera Poster

Sitter och knackar lite Access 2007 och har skapat en tabell och ett formulär nu.

Min fråga är:

Går det att registrera nya poster i Access databasen utan att behöva använda Access för dessa registreringar?

Kan man typ länka ut Formuläret så att man klickar på en ikon och då kommer man in till formuläret och fyller i detta och sen sparas det i tabellen i databasen?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Ja, det går om man kan programmera... Ska ju i och för sig vara enkelt i MS-världen. Du behöver MS Visual Studio. Har för mig det ska finnas någon version som är gratis och går att ladda ner, typ Visual Studio Express eller nåt. All dokumentation finns ju på nätet, hur man programmerar i C# och hur man använder databaser, så det enda som behövs är motivation och tid...

 

Jag programmerade i MS-världen för 11 år sen och gjorde då såna program, fast med en annan databaasmotor än Access (MS Sql) men principen är densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...

Går det att välja så att när man startar upp databasen så öppnas automatiskt formuläret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cege Anderson

Öppna databasen med ett visst formulär?

 

Svar Ja

 

SÅ här gör du:

Skapa ett makro som du kallar AutoExec

I makrot ger du instruktionen ÖppnaFormulär och anger det formulär du vill öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...