Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kalender fel MySQL?


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag uppdaterar ibland en webbsidas kalendarium som ligger på ett webhotell med operativsystemet Linux och de använder sig också av MySQL. Nu är det så att när jag skriver in något i webbsidans kalendari som har klockslaget 10:00 så fungerar allt som det ska. När jag sedan lägger till en ny aktivitet på samma datum så försvinner allt jag skrivit under klockslaget 10.00 på webbsidan. Någon som vet varför? Går jag däremot manuellt in i själva SQL databasen så ser jag där att aktiviteten som jag skrev och som skulle börjat kl. 10:00 finns kvar där men nu fått ändrat datumformat (date) till 0000-00-00 00:00:00. Allt detta gäller bara klockslaget 10:00. Skriver jag däremot in vilket annat klockslag som helst tex 10:01 så fungerar allt perfekt som det ska. Mycket irriterande.

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Låter som en bugg i den del av php-koden som sparar aktiviteten. 0000-00-00 00:00:00 blir det när man anger tidpunkten på ett felaktigt format så att Mysql inte kan tolka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för det svaret. Glömde förut att säga att allt med datumformatet i SQL databasen ser helt OK ut även för klockslaget 10:00 ända tills man lägger till en ny aktivitet för den dagen då formatet blir felaktigt. Ni vet inte varför detta händer vid just kl 10.00? Det har fungerat perfekt tills för någon månad sedan. Kanske ny version av databasprogrammet MySQL? Innan webhotellet uppgraderade MySQL på sina servrar hade vi WYSIWYG funktion i alla formulär och nu måste efter den senaste uppgraderingen hela tiden mata in irriterande HTML kod som tex br-taggen för att få en radbrytning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...