Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp med datorköp!


fejk123

Rekommendera Poster

439541.jpg

Komplett Crazy Gamer

 

Artikelnummer:439541

Stötsäker kartong

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

CM Storm Scout Midi Tower Svart

Silver Power SP-SS400 400W PSU

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156

Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9

PowerColor Radeon HD 5670 1GB GDDR5

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

USB2 multikortläsare 3.5" svart för

Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 250GB

BenQ 24" LCD G2420HDB

PC Utan OS, White Box PC

Garanti 3 års inskicksgarantiTillgänglighet:1 st. på lager

 

Jag ska ha datorn som speldator, till spel som Battlefield Bad Company 2 och COD

 

Från Komplett.se

Pris 8433kr! Vad tycks? Vad tycker ni om skärmen gör det verkligen skillnad mellan 2ms och 5ms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ha datorn som speldator, till spel som Battlefield Bad Company 2 och COD

Förvisso är det fint med DX11-stödet i såväl Bad Company 2 som HD5670. Men om du är en "gamer" och inte bara en "crazy gamer" (enligt Komplett:s beskrivning ;)) så vill du nog ha ett lite värre grafikkort. Minst HD5830 eller hellre HD5850...

 

Ett värre grafikkort om du vill kunna vara säker på att kunna köra med skärmens inbyggda upplösning (1920x1080) utan minsta lagg...

 

(och från BF 2, BF 2142 och nyare så vill man nog också ha ljudkortet X-Fi för EAX 5.0-stödet)

 

P.S. Men värre grafikkort kräver också lite tyngre nätaggregat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom tycker jag att du ska ha 4GB minne.

Javisst självklart, hur kunde jag missa det!? :blink:

 

Edit:

Jag kan ge exempel på varför man bör ha mer än 2GB... Sitter just nu med Fallout 3 inkl fem officiella tillägg, samt att jag har installerat en hel drös av riktigt tunga grafik-moddar – så pass tunga att jag har varit tvungen att "patcha bort" fallout3.exe:s inbyggda spärr om att bara använda 2GB RAM (32-bitars program som det är). Nu använder spelet istället upp till 3 av mina 4GB RAM. Detta gjorde dock att Windows gav ett felmeddelande om att minnet i datorn var på väg att ta slut, då jag hade en växlingsfil på 2GB, men ända sen jag ökade denna till 3GB så har minnet inte längre tagit slut.

 

P.S. Denna 3GB Enabler gör förresten att Windows Live slutar fungera med spelet men det är ju ändå bara skönt att slippa skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...